مدیرعامل شرکت گاز استان یزد:

برخی صنایع تمایلی به استفاده از گاز طبیعی به جای گازوئیل ندارند

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به اینکه هدفگذاری ما، جایگزین کردن گاز به جای گازوئیل در همه واحدهای صنعتی یزد است، گفت: برخی صنایع به رغم ایجاد دسترسی، تمایلی به این امر ندارند.

به گزارش یزدی نیوزعلی‌اکبر میدان‌شاهی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به روند گازرسانی به مناطق مختلف استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر تمامی شهرهای استان یزد زیر پوشش گاز شهری قرار گرفته‌اند.

 
وی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ درصد روستاهای استان یزد نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و به زودی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار، مشمول گازرسانی می شوند.
 
میدان‌شاهی با اشاره به دیگر برنامه های شرکت گاز استان یزد برای گازرسانی به مناطق مختلف استان، افزود: بر اساس برنامه تدوین شده، مقرر شده تا سوخت مصرفی تمام صنایع استان، گاز طبیعی باشد که در صورت تحقق این امر، مشکلات احتمالی در زمینه تامین سوخت نیز برطرف خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با تاکید بر اینکه استفاده از گاز طبیعی به جای سایر سوخت‌ها میزان آلایندگی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد، عنوان کرد: کاهش آلودگی کارخانه‌ها به واسطه تغییر مصرف سوخت از سوخت‌های نفتی و فسیلی به گاز سبب کاهش خسارت‌های زیست محیطی می شود.
 
وی، یکی دیگر از منافع این اقدام را کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود کارخانه‌ها دانست و تصریح کرد: به دنبال این هستیم که مصرف کارخانه‌ها از گازوئیل به گاز تغییر کند و زمینه بهبود هوای استان را فراهم کنیم.
 
میدان‌شاهی با اشاره به اینکه در برخی نقاط هنوز خدمات گاز انجام نشده است، بیان کرد: در برخی نقاط دیگر که گازرسانی صورت گرفته، برخی صنایع و کارخانه‌ها خود اقدام به تغییر سوخت از گازوئیل به گاز نمی‌کنند.
 
وی ادامه داد: عدم استقبال این صنایع در حالی رخ می‌دهد که هم گازوئیل از گاز گران‌تر است و هم بسیاری از صنایع قبض گاز خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند و حالت نسیه گاز می‌گیرند ولی به هر حال همچنان سیستم آنها گازی نشده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان یزد تاکید کرد: تلاش شده تا در این زمینه مشوق‌هایی را نیز در نظر بگیریم گرچه که اکنون نیز به ازای هر یک تومانی که صنایع برای گاز پرداخت می کنند ما ۱۰۰ تومان هزینه می‌کنیم.
 
میدان‌شاهی اظهار امیدواری کرد: هم به منظور کاهش هزینه های تولید در کارخانه ها و هم به منظور کاهش آلایندگی کارخانه‌ها، صنایع به سمت جایگزین کردن سوخت بروند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..