قهرمانان ششمین دوره المپیاد بسیج یزد در ووشو مشخص شدند

مسابقات قهرمانی ووشو المپیاد بسیج استان یزد با حضور بیش از ۵۰ ووشوکار در دو بخش ساندا و تالو برگزار و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش یزدی نیوزرئیس انجمن ووشو استان یزد، در حاشیه برگزاری این مسابقات اظهار داشت: ششمین دوره المپیاد بسیج استان یزد به همت انجمن ووشو بسیج استان و هیئت ووشو استان و با حضور ۹ تیم از شهرستان‌های یزد، تفت، خاتم، مروست، مهریز، میبد و اشکذر در دو بخش ساندا و تالو پسران در سالن شهدای سپاه برگزار شد و تیم‌های یزد، میبد و اشکذر به ترتیب مقام های اول تا سوم بخش تیمی را از آن خود کردند.

 
محمدحسن دهقانی، سطح مسابقات را مناسب دانست و بیان کرد: مسابقات در سطح خوبی انجام شد و تمام شرکت کننده‌ها در میدان مبارزه حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند و به همین دلیل کار داوران از حساسیت بالایی برخوردار بود.
 
وی افزود: مسابقات بخش ساندا در رده سنی نوجوانان در هفت وزن مختلف انجام گرفت و بعد از برگزاری مسابقات نفس‌گیر و جذاب، نفرات اول تا سوم مشخص شدند.
 
دهقانی عنوان کرد: در وزن ۳۹- کیلوگرم، شاهین سالاروند از تیم یزد با شکست حریفان خود صاحب گردن آویز طلا شد و صالح قربانیان به مقام دوم رضایت داد همچنین محمدسعید خبری و عرشیا اشیری سرد به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.
 
وی ادامه داد: در وزن ۴۲- کیلوگرم نیز محمدرضا جهان‌بان ووشوکار تفتی در فینال این رقابت‌ها، عرفان بیگی را پشت سر گذاشت و اول شد، محمد امین حجت آبادی و مهدی زارع به طور مشترک سوم شدند.
 
دهقانی خاطرنشان کرد: در وزن ۴۵- کیلوگرم نیز احمدرضا اکبریان که از شهرستان خاتم در این مسابقات حضور یافته بود، بر سکوی اول ایستاد، سجاد سالم و ابوالفضل برزگری هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
 
وی یادآور شد: عباس یوسفیان ووشوکار تیم اشکذر نیز با عبور از سد دیگر رقبا مقام اول وزن ۴۸- کیلوگرم را کسب کرد و بعد از او محمدهادی منصوری دوم و مقام سوم نیز به طور مشترک به حجت رعیتی افضلی و سعید طالبی رسید.
 
دهقانی اظهار داشت: در وزن ۵۲- کیلوگرم این بازیها در بخش ساندا نیز حسین ابراهیم عباسی از یزد در دیداری جذاب با عبور از حریف خود، عرفان حاتمی اول شد و سینا نورزهی بعد از حاتمی بر سکوی سوم ایستاد.
 
وی بیان کرد: در وزن ۶۰- کیلوگرم هم به دلیل عدم حضور ووشوکاران این وزن، محمد مهدی حاتمی نفر اول معرفی شد.
 
رئیس انجمن ووشو استان یزد عنوان کرد: مسابقات بخش تالو نیز که از حرکات نمایشی بهره می گیرد نیز بسیار جذاب بود و در پایان رقابت‌ها در فرم دائوشو، ابوالفضل مظفری و ابوالفضل زارع هر دو از یزد به ترتیب اول و دوم شدند، سینا صالح نژاد و علی آقانظری در فرم نانچوان اول و دوم شدند و دو مدال به گنجینه تیم میبد اضافه کردند.
 
وی افزود: در فرم چانگ چوان نیز ورزشکاران یزدی خوش درخشیدند و هر سه مقام را از آن خود کردند که ابوالفضل مظفری مقام اول، ابوالفضل زارع مقام دوم و احمدرضا یوسفی و سید دانیال میرزابابایی به طور مشترک سوم شدند.
 
دهقانی خاطرنشان کرد: فرم نن گوئن نیز با قهرمانی علی آقانظری و مقام دوم سینا صالح نژاد هر دو از میبد به کار خود پایان داد.
 
محمدحسن دهقانی به عنوان سرداور، سید مصطفی میرزابابایی، سعید رضی، ابراهیم شوری، رضا خبرگی، عباسعلی زارع شاهی، محسن صابری، جلال پرویزی پور، احمدرضا منصوری، حسین آزموده و سید هاشم حسینی نیز تیم داوری این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند.
 
مراسم اهدای مدال این رقابت‌ها با حضور سردار جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد و جمعی از مسئولان تربیت بدنی سپاه و اداره ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..