مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد:

نحوه جذب نیرو در مجموعه راهداری نیازمند بازنگری است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: نحوه جذب نیرو در مجموعه راهداری‌های استان یزد نیازمند بازنگری است زیرا در بسیاری از موارد نیروها بدون ضابطه جذب شده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزعلی علیخانی در جلسه معاونان و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مدیران شهرستانی استان یزد با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به بخشی از مشکلات مطرح شده توسط معاونان و مدیران شهرستان‌ها اظهار داشت: برخی مسائل در استان قابل حل است و با برنامه‌ریزی به حل و فصل آنها خواهیم پرداخت.

 
وی بیان کرد: حل برخی مشکلات نیز از عهده استان خارج است و در مواردی حتی خارج از اختیارات اداره کل است و مواردی نیست مرتبط با مشکلات مالی و اعتباری است که امیدواریم برای حل آن بتوانیم از مساعدت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استفاده کنیم.
 
علیخانی ادامه داد: یک واقعیت کلی که در حوزه حمل و نقل و راهداری استان یزد و بسیاری از استان‌های دیگر وجود دارد، بحث طول عمر ناوگان حمل و نقل است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد یادآور شد: این بحث از ۲۵ سال پیش مطرح بوده اما در چند سال اخیر پیگیری‌های خوبی شده و با تعامل با مجلس، پیگیری‌های خوبی انجام شده و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیدا کند.
 
وی در مورد نیروی انسانی نیز بیان کرد: نحوه جذب نیروی انسانی بار سنگینی است که به ادارات استانی تحمیل شده زیرا تعدادی از این نیروها بدون ضابطه و بدون طی تشریفات اداری وارد مجموعه شده اند و برخی نیز تخصص لازم را ندارند.
 
علیخانی تاکید کرد: برخی از این نیروها نه تنها حجم را اشغال کرده چارت را گسترش داده و بار مالی به مجموعه تحمیل کرده‌اند بلکه به دلیل نداشتن تخصص، توانایی انجام وظایف محوله را نیز ندارند.
 
وی افزود: بنابراین باید پالایش نیرو انجام شود و نیروها با تشریفات قانونی و با مجوزهای لازم و با آزمون و بررسی تخصص‌ها جذب شوند نه اینکه نحوه جذب آنها به نحوی باشد که مشکلات عدیده‌ای ایجاد کند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در مورد اعتبارات راهداری و شهرستان‌های استان نیز تصریح کرد: لازم است این موضوع یک بار برای همیشه ساماندهی شود زیرا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معتقد است که اداره کل باید بودجه از استان جذب کند و استان نیز معتقد است که اعتبارات لازم باید از سازمان مرکزی جذب شود.
 
 در این مراسم هر یک از مدیران شهرستانی و معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به بیان مسائل و مشکلات خود در حوزه نیرو، ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، باربری، اعتبارات و … پرداختند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..