معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار:

استان یزد جزو استان‌های با کمترین میزان خاموشی در کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بازدید از مرکز اصلی دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان، گفت: هرچند که استان یزد جزو استان‌های با کمترین میزان خاموشی در سطح کشور است اما باید به مردم اطلاع رسانی شود که در یک مقطع کوتاه و به دلیل ضرورت با افزایش دما،‌ مسئله خشکسالی و نیاز شبکه سراسری ...

به گزارش یزدی نیوز"علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ‌یزد از مرکز دیسپاچینگ و فوریتهای شرکت توزیع نیروی برق استان بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این بازدید از مدیران عامل شرکت توزیع نیروی برق و شرکت برق منطقه ای استان خواست با مصاحبه با رسانه ها و صدا و سیمای مرکز یزد مردم را در مورد خاموشی ها و قطع برق ها در سطح استان و دلایل آن مطلع نمایند و در این رابطه اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.
"‌علی زینی وند" ‌ادامه داد:‌ باید به مردم استان گفته شود با وجود اینکه کمبود تولید برق در استان وجود ندارد اما برای پایدار نگه داشتن شبکه سراسری و برخوردار بودن همه هموطنان از این انرژی، مدیریت بار شبکه در استان انجام می‌شود.
وی ‌افزود: خاموشی های برق و قطعی آب در برخی از نقاط کشور که به علت تغییر شرایط اقلیمی و خشکسالی هاست با مباحث تحریم ها و نوسانات قیمت ارز همراه شده است که ربطی به هم ندارد و نباید اجازه دهیم بدخواهان نظام از این موارد برای ناامید کردن مردم و ایراد گرفتن به نظام مدیریتی کشور، استفاده کنند.
زینی وند در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ‌با توجه به اینکه در این خاموشی ها، ‌برق واحدهای صنعتی استان نیز قطع می شود، ‌لازم است با آن دسته از صنایعی که دارای تجهیزات حساس هستند و با قطع برق، تولیدات آنها آسیب می بیند تفاهم شود تا ‌این مهم با اطلاع قبلی و در زمانی مشخص انجام شود.‌
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ابتدای این بازدید گزارشی از آماده به کار بودن مولدهای برق استان و اقدامات در حال انجام جهت مدیریت بار شبکه توزیع برق ارائه داد.
"‌محمدرضا صحتی" ‌بیان کرد:‌ به غیر از مراکز حساس و مهم و بیمارستان‌های استان، مدیریت بار شبکه در بازه های زمانی یک ساعته برای مشترکین خانگی و دو ساعته برای مشترکین صنعتی برنامه‌ریزی شده که امیدواریم با کاهش دما ‌و پایداری شبکه سراسری از تعداد آن کاسته و در نهایت متوقف شود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..