قصه، رسانه‌ای جاوید و اثرگذار است

یک‌ نویسنده‌ و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی گفت: اثری که برای خدا و به نیت جهاد نوشته شود ارزشمند و اثرگذار خواهد بود .

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «حسین فلاح‌زاده»‌‌ در حاشیه شروع به کار کارگاه داستان نویسی حوزه هنری که با حضور تعدادی از نوقلمان و هنرجویان برگزار شد به تفاوت دین اسلام با سایر مکاتب اشاره کرد و گفت: اسلام به خصوص مذهب تشیع علم، قلم، بیان و نگارش را مقدس می‌شمارد و خداوند نیز به قلم و آنچه که با قلم می‌نویسند قسم یاد می‌کند. همچنین نخستین کلمه‌ای که جبرئیل از پیامبر اسلام خواست بیان کنند "اقرأ" (بخوان) بود و آن حضرت از خواندن شروع کردند .

 
وی با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم قصه‌های متعددی را نقل می‌کند، افزود: قصص قرآنی برای عموم مردم بیان شده و هدف آن‌ها هدایتگری است .
 
این مدرس داستان‌نویسی با اشاره به این‌که امروز بزرگترین انسان‌ها نیز به قصه احتیاج دارند، اظهار کرد: قصه علاوه بر سرگرمی، نکات کلیدی و کاربردی زیادی را به انسان می‌آموزد که در زندگی مؤثر است .
 
حجت الاسلام فلاح‌زاده قصه را یک رسانه، یک منبر، یک روزنامه و همچنین ابزاری برای بیان و معرفی دانسته‌های یک نویسنده به تمام عالم عنوان کرد و ادامه داد: قلم مقدس است و وقتی اثری برای رضای خدا و به نیت جهاد نوشته شود ارزشمند و اثرگذار خواهد بود .
 
وی در بخشی از سخنان خود خطاب به نوقلمان و هنرجویانی که تازه وارد این عرصه می‌شوند، گفت: حرکت در این مسیر را نوعی جهاد بدانید و مانند یک رزمنده با سلاح قلم به جنگ ظلمت و جهل بروید و تلاش کنید با قصه و نوشته‌های ارزشمند مسیر درست را پیش روی خواننده قرار دهید .
 
نویسنده‌ و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، با اشاره به این حدیث که جوهر قلم عالِم با خون شهیدى که در راه خدا مى‌جنگد در روز قیامت وقتى با هم سنجیده مى‌شود، سنگین‌تر است، خاطرنشان کرد: این عالمان دین هستند که با قلم خود فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه و روح آزادی‌خواهی و عزت‌مندی را در مردم و جوانان تقویت می‌کنند تا در مسیر الهى و برای حفاظت از دین الهی گام بردارند .
 
وی به اهمیت مطالعه اشاره و افزود: مطالعه و کتاب خواندن زیاد و همچنین ثبت کلمات و عبارت‌های ناب، دایره واژگان یک نویسنده را افزایش می‌دهد و سرمایه‌ای ارزشمند برای او به حساب می‌آید .
 
این کارشناس ارشد ادبیات نمایشی با بیان این که هنرجویان و نوقلمان نباید از نوشتن و نقد و بازنویسی آثارشان بترسند، گفت: برای موفقیت در این عرصه باید از تجارب دیگران بهره‌گرفت، زیاد نوشت و اشکال‌ها را برطرف کرد .
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر نویسنده‌ای از متنی که نوشته خوشش بیاید، این مانند سمی مهلک برای اوست. زیرا جلو پیشرفت و خلاقیتش را می‌گیرد و همان جا متوقف می‌شود .
 
گفتنی است؛ دوره آموزش داستان‌نویسی پنجشنبه‌‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ ویژه برادران و ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ ویژه خواهران در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..