اعزام ۳ هزار نفری زائران یزدی به حج

امسال یزدی‌هایی که مدینه قبل هستند حدود 37 روز در مکه و مدینه و کسانی که مدینه بعد هستند شاید یک یا دو روز کمتر حضور داشته باشند.

به گزارش یزدی نیوزمسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع اعزام می‌شوند گفت: ۴۰ روحانی معین و معینه در کاروان‌های حج تمتع یزد حضور دارند

 حجت‌الاسلام علی حبیبیان در جمع کارگزاران حج تمتع استان یزد با بیان اینکه ۲۲ کاروان امسال از استان یزد به حج تمتع اعزام می‌شوند اظهار داشت: تعداد زائران حج تمتع از استان یزد نسبت به سال گذشته ۷۰۰ نفر اضافه شدند که مجموعاً بیش از ۳ هزار زائر می‌شود.
وی اشاره کرد :  تمامی مراحل  اجرایی این سفر و معاینات پزشکی در استان یزد صورت گرفته که از ۳۰۱۰ نفر فقط ۴ نفر رد و مابقی زائران توسط هیئت پزشکی تائید شدند.
حبیبیان گفت : بیش از ۵ نفر از مدیران کاروان‌های حج و زیارت و معاونین آنها دارای مدرک پزشکی و مابقی نیز تحصیلات عالیه دارند که با شور و انرژی زیاد این مسئولیت خطیر را برعهده گرفتند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان یزد با اشاره به اینکه با کاروان‌های یزد ۴۰ نفر روحانی معین و معینه حضور دارند گفت: برخی از کاروان‌ها یک یا دو عوامل با خود همراه دارند که هماهنگی بسیار خوبی بین مجموعه کارگزاران حج استان وجود دارد.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مدیران کاروان‌های حج تمتع در استان را از برنامه‌های سازمان حج و زیارت یزد اعلام کرد و افزود: اکثرکاروان‌ها جلسات چندین ساعته در جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم حج برگزار کردند.
حبیبیان با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف در ماه‌های اخیر ویژه مدیران و زائران حج تمتع در استان یزد تصریح کرد: همایش "بانوان" در یزد و میبد، همایش "اسرار و معارف حج" در مسجد حظیره یزد، همایش "یاوران حجاج" و همایش ویژه افراد زباندان کاروان‌های حج تمتع یزد از جمله برنامه‌های سازمان حج و زیارت استان در ماه‌های اخیر بود.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان یزد گفت: امسال یزدی‌هایی که مدینه قبل هستند حدود ۳۷ روز در مکه و مدینه و کسانی که مدینه بعد هستند شاید یک یا دو روز کمتر حضور داشته باشند
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..