هوشمندسازی ۱۰۰۰چاه کشاورزی در یزد

هوشمندسازی چاه‌های آب در استان یزد در راستای کنترل مصرف وصرفه جویی از آب موجود اعلام شد.

به گزارش یزدی نیوزمعاون امور عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه تا سال۱۴۰۰ باید ۴۲۶میلیون مترمکعب برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی استان کاهش یابد گفت: تا پایان سال ۱۰۰۰چاه کشاورزی یزد به کنتور هوشمند مجهز می‌شوند.

محسن صادقیان افزود: بحث آلاینده‌ها و پسماندهای تهدید کننده منابع آب زیرزمینی یک مسئله جدی است که نیاز به فعالیت مستمر و جدی همه دستگاه‌های استان دارد.
وی اشاره کرد:دستگاه‌های ذیربط به این زمینه ورود پیدا کرده و با تشکیل و برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای محلی بحث آلاینده‌ها و پسماندهای تهدید کننده منابع آب زیرزمینی را کنترل و با متخلفین برخورد جدی داشته باشند.
صادقیان خواستار مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استان شد و گفت: برای سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهری در مورد مدیریت مصرف آب کشاورزی هدف گذاری کردیم که بر اساس این هدف گذری طبق یک زمان مشخص به اهداف خود برسیم.
وی با اشاره به  اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان یزد موظف است تا سال۱۴۰۰، ۴۲۶میلیون مترمکعب برداشت آب از سفره‌های آب زیرزمینی را کاهش دهد ادامه داد: همچنین ۱۶۰۰چاه استان یزد را باید به کنتور هوشمند مجهز و تا پایان امسال باید ۱۰۰۰چاه به این کنتور مجهز شوند تا بتوانیم منابع مصرفی آب در بخش کشاورزی و چاه‌ها را کنترل کنیم.
معاون امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان باید نسبت به واحدهای آلاینده‌ای که در محدوده آب شرب قرار دارند و در حال راه اندازی هستند نظارت دقیق و درست داشته باشد گفت:شرکت آب منطقه‌ای استان هرگونه واحد آلاینده‌ای که در محدوده آب شرب قرار داشته و یا قرار است احداث شود شرکت آب منطقه‌ای به ما اعلام کند تا در جلسات مربوطه نسبت به جلوگیری از فعالیت و یا واگذاری واحد آلاینده جدید در آن محدوده تصمیم گیری صورت گیرد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..