رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

امکان طراحی توسعه پایدار به شکل صحیح در شهرستان خاتم فراهم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: خاتم شهرستانی بکر است و امکان طراحی توسعه پایدار به شکل صحیح در این شهرستان فراهم است.

به گزارش یزدی نیوزسید مجتبی حسینی پور در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان خاتم با اشاره به اینکه تصورات و نحوه فکر کردن به اقدامات انسان جهت می دهد، اظهار داشت: اینکه مدام از خاتم به عنوان شهرستان محروم یاد شود، این مسئله را تلقین می کند که نمی شود برای توسعه این شهرستان گام موثر برداشت.

 
وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان خاتم هنوز بکر است و می توان توسعه پایدار را به طور صحیح در آن طراحی کرد و این شهرستان می تواند مرکز تامین و پشتیبانی نهاده‌های کشاورزی سه استان باشد و از ظرفیت های گردشگری دریاچه بختگان استفاده کند.
 
حسینی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره جدول توزیع اعتبارات استان یزد عنوان کرد: امیدواریم اعتبارات سال جاری حداقل ۵۰ درصد تخصیص یابد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد اظهار داشت: دولت بنای خود را برای توسعه پروژه‌های مشارکتی گذاشته و وزن پروژه‌های با اعتبار دولتی صرف، در حال کاهش است.
 
وی با اشاره به اعتبار حدود ۲۹ میلیارد تومانی این شهرستان پیشنهاد داد تا دستگاه‌های اجرایی با تفاهم و تعامل زمینه بهره برداری چند پروژه بزرگ را تا پایان سال در این شهرستان فراهم آورند.
 
حسینی‌پور با اشاره به اعتبارات قانون استفاده متوازن بیان کرد: اعتبارات قانون متوازن در قالب ۱۷ شاخص و به شهرستان‌هایی با شاخص های پایین‌تر از میانگین کشوری اختصاص می یابد که شهرستان خاتم از آن بهره مند است.
 
وی با تاکید بر برگزاری حداقل چهار جلسه کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها در سال عنوان کرد: لازم است در زمینه روند توسعه شهرستان نشست های تخصصی با توجه به روند توسعه سایر شهرستان‌ها برگزار شود و این مهم یکی از وظایف کمیته برنامه ریزی است.
 
حسینی پور همچنین برنامه ریزی و تصمیم گیری در زمینه تهدیدات احتمالی ناشی از وضع تحریم های جدید را از وظایف این کمیته در سطح شهرستان عنوان کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..