نظارت دامپزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی در یزد تشدید شد

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد از افزایش نظارت بر مراکز عرضه گوشت سفید، قرمز و سایر فراورده‌های خام دامی در تابستان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا صادق‌پور» در این باره تاکید کرد: مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی تحت کنترل بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد. 

 
وی گفت: تشدید نظارت‌ها با توجه به تأثیر گرمای هوا در افزایش فرایند فسادپذیری فراورده‌های خام دامی و امکان ایجاد مسمومیت در شهروندان انجام شده است.
 
صادق‌پور افزود: عرضه‌کنندگان فراورده‌های خام دامی باید رعایت مسائل بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار داده و با ادارات دامپزشکی در سراسر استان، جهت تامین سلامت شهروندان همگام شوند. 
 
وی تصریح کرد: از آنجا که فعالیت متخلفان تهدیدی بر علیه سلامت عمومی محسوب می‌شود، منطبق با قانون سازمان دامپزشکی کشور و نیز ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در صورت مشاهده هرگونه اقدام غیرقانونی از سوی مراکز عرضه،  متخلفان  به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند تا براساس قوانین با آنان برخورد شود.
 
این مسئول در پایان نیز اضافه کرد: شهروندان می‌توانند فراورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی که محصولات آن‌ها دارای مهر و لیبل دامپزشکی است، تهیه و با کنترل تاریخ تولید و انقضاء محصول، آن را با اطمینان خاطر مصرف کنند.
 
به گفته وی، شهروندان همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مورد غیر بهداشتی از سوی مراکز عرضه از طریق سامانه ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی را مطلع کنند تا مراتب مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..