رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی‌ استان یزد خبر داد:

بررسی مشکلات صنایع یزد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: بررسی مشکلات صنایع غالب و عمده استان یزد در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی این استان قرار دارد.

به گزارش یزدی نیوزسید مجتبی حسینی‌پور در زمینه بررسی مشکلات صنایع تاثیرگذار استان در ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با تولیدکنندگان و صاحبان صنعت، مشکلات این بخش به طور ویژه در ستاد اقتصاد مقاومتی استان بررسی خواهد شد.

 
وی با اشاره به برگزاری نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در یزد افزود: در این نشست نمایندگان بخش صنعت استان مسائل و مشکلات خود را با مسئولان از جمله استاندار در میان گذاشتند.
 
حسینی‌پور عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل جدید و متفاوتی از تعاملات اقتصادی کشور به واسطه بدعهدی آمریکا و نقض و خروج این کشور از برجام، ضرورت هم اندیشی بیشتر به منظور مدیریت مطلوب شرایط و مقابله منطقی و موثر با تحریم های ظالمانه وجود دارد، از اینرو این نشست ها در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی استان برگزار خواهد شد.
 
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: نشست چهارشنبه شب به میزبانی اتاق بازرگانی و به مدت حدود سه ساعت برگزار شد و مورد استقبال صنعتگران و اصحاب تولید قرار گرفت.
 
حسینی پور یادآور شد: در این نشست که در آن مدیران عضو تیم اقتصادی استان و مسئولان نهادهای نظارتی نیز حضور داشتند، نمایندگان انجمن های تخصصی حوزه تولید استان شامل آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، مواد شیمیایی، صنایع غذایی، معادن، سیم و کابل، به بیان نقطه نظرات، چالش های پیش رو و درخواست های خود پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح کردند.
 
وی با اظهار خرسندی از نزدیکی دیدگاه های بخش دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: بخش خصوصی در این نشست همراهی و همیاری خود را با دولت اعلام کرد و از سوی دیگر سخنان استاندار در حمایت از بخش خصوصی و لزوم اقدامات عملی در این راستا با تشویق مکرر فعالان عرصه تولید همراه بود.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد یادآور شد: به منظور بررسی بیشتر پیشنهادات ارائه شده و اتخاذ تصمیمات عملی و کارشناسی مقرر شد، مباحث هر کدام از انجمن های تخصصی به صورت مجزا در جلسات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مطرح و پیگیری شود تا تاب آوری اقتصاد استان در شرایط پیش رو افزایش یابد.
 
وی افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مستقر در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، امور مربوط به برنامه ریزی و برگزاری منظم این جلسات را راهبری خواهد کرد.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..