مسئول کانون جوانان رضوی استان یزد:

جشنواره «زیر سایه خورشید» از مردمی‌ترین حرکت‌های فرهنگی است

مسئول کانون جوانان رضوی و هیات انصار ولایت یزد جشنواره زیر سایه خورشید را از مردمی‌ترین حرکت‌های فرهنگی مذهبی در کشورمان خواند که به همت تشکل‌های مردمی و البته با حمایت متولیان فرهنگی به صورت خودجوش برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌السلام و المسلمین «مهدی مهدوی‌نژاد» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی از یازده سال تاکنون، گفت: خوشبختانه این برنامه پربرکت هر ساله با رشد قابل توجهی همراه بوده به نحوی که اکنون این جشنواره پس از سوگواره‌های محرم و اربعین، یک برنامه شناخته شده در سطح کشورهای جهان اسلام است.

 
وی اشاره به برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید در ۱۷ کشور دنیا همزمان با ایام دهه کرامت در کشورمان، اظهار کرد: سه هزار تشکل در سراسر جهان به عنوان تشکل‌های جوانان آستان قدس رضوی  متولی برگزاری این جشنواره در کشورهای مختلف جهان هستند و در استان یزد نیز هیات مذهبی انصار ولایت با همکاری سایر تشکل‌های فرهنگی، هیات‌های مذهبی، خیرین و مردم، برگزاری این جشنواره را عهده‌دار هستند.
 
مهدوی‌نژاد با بیان این که ۲۰ هزار جوان در سراسر کشورمان در دهه کرامت به عنوان خدام این جشنواره فعالیت دارند، گفت: در استان یزد نیز در مجموع ۱۹۰۰ نفر به طور مستقیم و قریب ۳۰۰۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم با این جشنواره همکاری دارند.
 
وی همچنین از ساماندهی ۲۵۰ خادم حرم مطهر رضوی و ۱۰۰ مبلغ دینی از سوی آستان مقدس رضوی برای این ایام، خاطرنشان کرد: خدام و مبلغان رضوی با حضور در یزد نیز در برنامه‌های مختلف این جشنواره که در تمام شهرستان‌های استان و حتی مناطق محروم و دروافتاده استان طراحی شده است، شرکت خواهند کرد.
 
این مسئول در پایان نیز از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره که هر ساله در حال رشد و ترقی است، به ترویج زیارت از راه دور حضرات معصومین(ع) به عنوان یکی از معارف شیعه، ایجاد فضای معنوی حرم رضوی در تمام شهرهای ایران، حضور خدام و پرچم آستان مقدس رضوی در قالب طرح بوی پیراهن یوسف در شهرهای مختلف و خدمات‌رسانی به محرومین در این ایام مبارک ذکر کرد.
 
مهدوی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در اینده نزدیک به عنوان یک جشنواره بین‌المللی به ثبت برسد.
 
حجت‌السلام «سید ناصر حیدری» دبیر این جشنواره در استان یزد نیز به خبرنگاران گفت: یزد از ۲۷ تیرماه تا پنجم مردادماه میزبان ۱۶ نفر از خدام رضوی است که در قالب چهار تیم چهار نفری در برنامه‌های مختلف سراسر استان حضور خواهند یافت.
 
وی با بیان این که برای این ایام ۲۲۵ ویژه برنامه در استان در نظر گرفته شده است، از اهم برنامه‌های خدام رضوی در استان را دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا و جانبازان، عیادت از بیماران، معلولان و مددجویان، تکریم گلزار شهدا، امامزادگان و مساجد و بازدید از خانه سالمندان، مهدهای کودک، ندامتگاه‌ها و … ذکر کرد.
 
وی حسن ختام برنامه‌های این دهه را برگزاری جشن بزرگ رضوی در پنجشنبه چهارم مردادماه به میزبانی آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد خبر داد و گفت: هر چند در سال‌های گذشته میزبان حدود ۴۰ هزار نفر از علاقمندان و شیفتگان آستان رضوی در این برنامه‌ بودیم ولی سعی داریم با رفع نواقص میزبان مردم بیشتری از استان در سالجاری باشیم.
 
حیدری از برگزاری یک دوره مسابقه در سه بخش کودک(زیر ۷ سال) در رشته نقاشی، نوجوانان(۷ تا ۱۴ سال) در رشته صلوات خاصه امام رضا(ع) و بزرگسال(بالای ۱۴ سال) در رشته‌های عکس و خاطره برای اولین بار در استان در قالب این جشنواره خبر داد.
 
وی از دیگر ویژه برنامه‌های این جشنواره در استان به درمان دندانپزشکی رایگان ۵۰۰ نفر از نیازمندان در استان، ویزیت ریگان افراد در قالب ۱۳ ایستگاه سلامت در استان، اعطای ۲۰۰ وام کارآفرینی ۲۰ میلیون تومانی، افتتاح چند مرکز کارآفرینی در استان، اطعام نیازمندان و برپایی سفره‌های اطعام، تعمیر و ساخت خانه محرومان، آزادسازی زندانیان و اعزام افراد بی‌بضاعت به مشهد مقدس، اشاره کرد.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..