استاندار یزد در جلسه علنی شورای شهر:

توسعه گردشگری خارجی نیازمند زیباسازی فضای شهری است

استاندار یزد گفت: آنچه که می‌تواند گردشگری به ویژه گردشگری خارجی را توسعه دهد، زیباسازی و بهبود مبلمان و فضای شهری است.

به گزارش یزدی نیوزمحمود زمانی قمی در جلسه علنی شورای شهر یزد با اشاره به نخستین سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اظهار داشت: ثبت جهانی بافت تاریخی، یک اتفاق بین المللی و سندی است برای پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی یزد و لازم است همه ما به این پدیده یک نگاه معقول داشته باشیم.

 
وی با تاکید بر اینکه مردم یزد، مردمی شریف و دلسوز هستند، افزود: باید با کمک مردم، استحکام بیشتری به شهر بدهیم و شهر را بسازیم و مشکلات آن را برطرف کرده و آن را برای گردشگران و استفاده مردم آماده سازی کنیم.
 
استاندار یزد با بیان اینکه فضای کشور با فضای چند ماه پیش متفاوت است، عنوان کرد: به هر حال مشکلات اقتصادی به وجود آمده و ممکن است شرایط سخت‌تری نیز پیش‌رو داشته باشیم اما باید با انسجام از این سختی‌ها عبور کنیم و در صدد توسعه برآییم و آنچه را که می‌تواند برای کشور و استان ما درآمدزا باشد، دنبال کنیم.
 
زمانی قمی با تاکید بر اینکه باید از امکانات موجود در یزد به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، بیان کرد: اکنون مهمترین امکان استان یزد،‌ گردشگری آن است و باید فضا را برای توسعه این بخش آماده کنیم زیرا هر چه به جاده و سدسازی و … برسیم، باز هم گردشگر زمانی که به کشور ما سفر می‌کند، شهرها را مشاهده می‌کند از این‌رو ضروری است تا فضای شهری را بهبود ببخشیم.
 
وی تصریح کرد: شهر یزد با توجه به اینکه اکنون یک شهر جهانی است، نیازمند زیباسازی شهری و تحول در مبلمان شهری است زیرا جهانگردان و گردشگران به شهریت و تمدن در یک شهر تاریخی توجه ویژه دارند.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مصوبات شورای شهر بیان کرد: وقتی موضوعی در شورای شهر مصوب شد، همه دستگاه‌ها موظف به اجرای سریع آن هستند و اگر غیر از این بود، موضوع به سرعت به استانداری اطلاع‌رسانی شود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..