برگزاری جلسه بررسی تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان یزد

اولین نشست بررسی نحوه آغاز فرآیند تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان و عملیاتی سازی این طرح به ریاست مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در این نشست با اشاره به اهداف تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان از جمله اصلاح و ارتقای پایداری زیرساخت ها و دارایی های سرمایه ای استان، به ارائه انتظارات و سیاست های حاکم بر حوزه پدافند غیرعامل در استان یزد پرداخت.

"‌محمدصادق طهماسبی" با بیان مسائل مختلف در حوزه پدافند غیرعامل به حوزه های پدافند زیستی، شیمیایی، پرتویی و وجود مرکز ملی و خیری آموزش و مهارت آموزی CBRNE (زنده یادجوکار) در استان اشاره کرد.
دبیر شورای پدافند غیرعامل استان به وجود پتانسیل های استان یزد در پدافند غیرعامل در بخش های صنعت، موقعیت ارتباطی این استان ‌اشاره کرد و بر ضرورت توجه به این موضوعات در تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل تاکید نمود.
طهماسبی خاطرنشان کرد: ‌ضروری است نقاط بحرانی و حادثه خیز استان استخراج گردد تا بتوان در زمان وجود تهدیدات خصمانه، با تهیه و تدوین سناریوهای مختلف، ارزیابی ریسک آن و همچنین کنش و اندرکنش ‌های احتمالی، عکس العمل مناسب را داشته باشیم و بتوانیم آمادگی دستگاه های مختلف در این زمینه را ارتقا بخشیم.
مهدی نژاد نماینده مجری طرح پدافند غیرعامل استان نیز در این نشست ضمن تشکر از برنامه ریزی های انجام شده به ارائه روند تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان براساس دستورالعمل ابلاغی سازمان پدافند غیرعامل کشور پرداخت. 
گفتنی است در ادامه این جلسه به ضرورت هماهنگی بین دستگاهی در استان در ارائه آمار و اطلاعات موردنیاز برای تهیه و تدوین طرح مذکور اشاره شد و به عنوان پشتیبانی گروه در انجام هرچه بهتر وظایف محوله مورد تاکید قرار گرفت و پس از جمع بندی انجام شده نمایندگان اداره کل پدافند غیرعامل استانداری یزد برای همکاری با مجری طرح معرفی شدند.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..