قهرمانان و مدال‎‎آوران فوتبال یزد تجلیل شدند

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران هیات فوتبال استان یزد در رده‏‏های مختلف فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در سالن شهید صدوقی یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«عیدالرضا دستا» رییس هیات فوتبال استان در این مراسم که با تجلیل از ۴۲ تیم برتر استان همراه بود، هر چند استان از نداشتن نماینده‎‎ در رده بزرگسالان لیگ ‎‎ های کشوری رنج می‏برد ولی در حال حاضر ۲۵ تیم در دیگر رده‏‏های مختلف لیگ‏‏های کشوری دارد.

 
وی با نوید دادن حضور نماینده‌‌ای از استان در رده بزرگسالان کشور برای فصل آینده با توجه به وعده مسئولان ارشد استان، عنوان کرد: در فصل گذشته در استان یزد ۱۴۹ تیم در مسابقات رده‎‎های مختلف ورزش فوتبال حضور داشتند که در مجموع ۶۱۷ مسابقه تنها در مرکز استان برگزار شد.
 
دستا با بیان این که مسابقات مذکور جدای از رقابت ‎‎ های فوتبال دیگر شهرستان‎‎های یزد است، گفت: اگر به ازای هر مسابقه حداقل ۵۰ نفر مشغول تدارک آن شوند، درطول سال بیش از ۳۰ هزار نفر در طول سال درگیر این مسابقات می‏‏شوند لذا فوتبال استان خانواده بزرگی است که حمایت بیشتر مسئولان را می‎‎طلبد.
 
«مسعود شریعتی» مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با اشاره به این که فوتبال امروز نه تنها ورزش بلکه یک صنعت محسوب می‎‎شود، گفت: لازمه رشد فوتبال استان ارتقای آن از رده ‎‎ های پایه است که خوشبختانه هیات فوتبال استان اهتمام ویژه‎‎ای به آن داشته است.
 
وی حضور ۲۵ تیم از استان در رقابت‎‎ها و لیگ‎‎های کشوری را بیانگر اهمیت این رشته ورزشی در استان خواند و افزود: این در حالی است لیگ‏‏های مختلف فوتبال نه فقط در سطح استان بلکه در شهرستان‏‏های مختلف یزد نیز برگزار می‏‏شود که جای تقدیر دارد.
 
شریعتی از در دستور کار بودن تیم‏‏داری فوتبال استان در رده بزرگسالان کشور خبر داد و گفت: بنا به قول مساعد مسئولان استان در فصل آینده استان یزد نماینده‎‎ای در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‏های کشور خواهد داشت.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه بالای فوتبال ساحلی استان در کشور و حتی در دنیا اشاره کرد و این رشته ورزشی را مایه مباهات و افتخار استان دانست.
 
این مسئول همچنین از حضور خوب بانوان استان در رشته فوتسال قدردانی کرد و گفت: برنامه ‎‎ ریزی خوبی برای ارتقاء فوتسال بانوان استان شاهد هستیم.
 
شریعتی همچنین به ایجاد ۲۰ زمین چمن مصنوعی در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق کم برخوردار و محروم اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۲۰ زمین چمن دیگر نیز در استان افزوده خواهد شد.
 
«مهدی جمالی نژاد» شهردار یزد هم به عنوان میهمان ویژه در این مراسم گفت: متاسفانه علی رغم تلاش مسئولان استان، زیرساخت‎‎های خوبی برای ورزش فوتبال در شهر یزد وجود ندارد و شاید یکی از دلایل حضور ناموفق فوتبال استان در لیگ‏‏های بزرگسالان کشور نیز همین باشد.
 
وی توسعه ورزش را نیازمند مشارکت تمام دستگاه‎‎های استان دانست و گفت: این مهم تنها به همت مدیران ورزش استان به سرانجام نمی‏‏رسد و به ویژه جای پای صنایع در ورزش استان دیده نمی‎‎شود.
 
جمالی‎‎نژاد از آمادگی شهرداری برای کمک به تامین زیرساخت‎‎های ورزش فوتبال خبر داد و گفت: ورزش در یزد مگر با همکاری همه جانبه و دست به دست هم دادن مسئولان و صنایع استان موفق نخواهد شد.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..