مدیرکل ارشاد یزد:

۱۵۰ اثر از نویسندگان برتر کتاب سال یزد خریداری می‌شود

مدیرکل با بیان این‌که کتاب رسانه ای عمیق و موثر است،‌گفت:‌ دومین دوره کتاب سال یزد(جایزه ویژه شهید صدوقی)‌، 14 تیرماه در اداره کل ارشاد یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده» در نشست خبری که منظور اعلام برنامه های دومین دوره کتاب سال یزد برگزار شد،‌با بیان این‌که یکی از سیاست‌های اصلی وزارت ارشاد محوریت بخشیدن به کتاب در تمام برنامه‌های فرهنگی و هنری است،‌ اظهار کرد: کتاب رسانه‌ای مهم و عمیق با تأثیرگذاری فراوان است.

 
وی افزود:‌ در ایران اسلامی نمایشگاه کتاب مهمترین رویداد فرهنگی بوده که دارای جایگاهی اثرگذار و مهم است.
 
مدیرکل ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این‌که زنجیره کتاب باید در کنار هم دیده شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد،‌ گفت:‌ رویداد فرهنگی جایزه کتاب سال یزد با هدف نهادینه کردن ارزش کتابخوانی بین اقشار مختلف راه‌اندازی شده است.
 
جوادیان‌زاده تصریح کرد:‌ شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، معرفی و توسعه هویت فرهنگی و حمایت از ناشران و تلاشگران عرصه کتاب به منظور توسعه آثار بومی،‌ از جمله اهداف این رویداد بوده است.
 
این مقام مسئول خرید ۱۵۰ اثر از نویسندگان برتر را از جمله حمایت های مادی از محققان برتر استان یزد در این رویداد فرهنگی دانست و بیان کرد:‌ رسانه‌ها هم باید به سهم خود حامی گفتمان نشر و فرهنگ کتابخوانی باشند.
 
حجت الاسلام«شهاب الدین وحیدی مهرجردی» دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد در ادامه با بیان این‌که فرهنگ هر جامعه مبتنی بر پژوهش و تحقیق است،‌ بیان کرد:‌ تجلیل از نویسنده و پژوهشگر در حقیقت توجه به توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال پرشور محققان و نویسندگان از این رویداد فرهنگی،‌گفت:‌ در اولین دوره کتاب سال یزد ۸۰ اثر و در این دوره ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
 
دبیر علمی دومین دوره کتاب سال یزد،‌خاطرنشان کرد: ۱۲ گروه برای ارسال آثار تدوین شده که شامل: دین، ادبیات،‌فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی،‌تاریخ و جغرافیا، هنر و معماری، ربان و زبان شناسی، علوم خاص، علوم کاربردی، کلیات،‌یزد شناسی و کودک نوجوان است.
 
حجت الاسلام وحیدی در ادامه تأثیرگذاری در سطح علمی و فرهنگی، تازگی و نوآوری،‌رعایت استاندارهای ساخت، بهره مندی از قدرت تحلیل،‌ارزشمندی علمی، استحکام و زیبایی زبان، پاکیزگی آراستگی کتاب و طرح روی جلد را از جمله شاخص های ارزیابی برای آثار رسیده عنوان کرد.
 
این مقام مسئول با بیان این که از تعداد کل متاب های رسیده مجموعاً ۳۶ کتاب به عنوان کتاب برتر معرفی می شوند،‌ گفت:‌ هر کتاب که  موفق به کسب امتیاز ۸۰ به بالا شده باشد به عنوان کتاب برتر و اگر موفق به کسب امتیاز ۷۰ تا ۸۰ شود به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی می‌شوند.
 
گفتنی است؛ دومین دوره کتاب سال یزد(جایزه ویژه شهید صدوقی)‌، ۱۴ تیرماه در اداره کل ارشاد یزد برگزار شد.
 
 
 
منبع:ایسنایزد
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..