معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌تاکید کرد:

استفاده از زبان روز و ابزارهای رسانه ای و هنری برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد در مراسم رونمایی از نرم‌افزار چندرسانه‌ای سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) تاکید کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه لازم است از زبان روز و ابزارهای رسانه ای و هنری استفاده کنیم.

به گزارش یزدی نیوزمراسم رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید محراب حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) با حضور "محمدعلی طالبی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "حجت الاسلام و المسلمین حسن معزالدینی" امام جمعه موقت ‌یزد، "حجت‌الاسلام و المسلمین ‌محمد صدوقی" یادگار سومین شهید محراب و جمعی از مدیران و مسئولان استان در بیت ‌آیت الله شهید صدوقی(‌ره) برگزار شد.

‌معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم گفت: رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای شهید محراب حضرت آیت الله ‌شهید صدوقی(‌ره) یکی از کارهای ارزشمند‌ی است که می تواند در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کند.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: ‌در برخی مواقع نسبت به حرکت ها و فعالیت هایی که در راستای مسائل ایثارگران انجام می‌دهیم اثر بخشی لازم را در جامعه نمی بینیم که یکی از دلایل آن، این است که در مخاطب شناسی مان ضعیف هستیم و آن کسانی که باید پای کار آوریم، در حقیقت آنها را درگیر فرهنگ والای شهادت کنیم و این فرهنگ را به آنها تعمیم دهیم، به کار نمی گیریم.
وی افزود: برنامه های ارزشمندی در حوزه ایثارگران و خانواده شهدا برگزار شده ‌است اما مخاطبان، همین جامعه ایثارگران بوده اند و ما کمتر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا نمودن ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به گروه‌های دیگر جامعه توفیق داشته ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: با وضعیت امروز جامعه، شرایطی که با آن روبه‌رو هستیم و تلاشی که از نواحی مختلف برای تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت د‌ر جامعه صورت می‌گیرد، ‌ضرورتا ما را به این نقطه می رساند که باید مرزهای توسعه و ترویج این فرهنگ را جابجا کنیم و بخش های عظیمی از جامعه را درگیر این برنامه‌ها نماییم.
طالبی گفت: یکی از راهها و برنامه ها ‌همین تولید نرم افزار چند رسانه ای سومین شهید محراب است و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از زبان روز و ابزارهای رسانه ای و هنری استفاده کنیم تا بتواند تاثیرگذاری خود را داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: همه کسانی که خود را در جهت خدمت به جامعه ایثارگری و توسعه و ترویج فرهنگ شهادت مسئول می‌دانند، قدم های بعدی ‌آنها در این راستا باشد تا بتوانیم جامعه را تا آنجایی که امکان پذیر است با روح و فرهنگ والای ایثار و شهادت آشنا و آشناتر کنیم.
 
 
آیت الله شهید صدوقی(‌ره) فرزند زمان خود بود
 
 
‌یادگار سومین شهید محراب نیز در این مراسم گفت: شناخت بزرگان‌، شهیدان و کسانی که در ‌پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی موثر بوده اند، می تواند برای نسل جدید راهگشا باشد.
"حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی" ادامه داد‌: بدون شک یکی از این روحانیون تاثیرگذار برای شهر یزد، ‌استان، انقلاب، ‌نظام و کشور آیت‌الله شهید صدوقی(ره) بوده است و رمز تاثیرگذاری و موفقیت ایشان این بود که در ارتباط با مردم مشکلی نداشت، فرزند زمان خود بود و مقتضیات زمان خو‌یش را به خوبی تشخیص می‌داد.
حجت الاسلام والمسلمین صدوقی خاطرنشان کرد: ما نیز امروز باید مقتضیات زمان خود را بشناسیم، زبان ‌و خواسته های مردم را به خوبی بفهمیم و شرایط جامعه را درک کنیم تا به بهترین نحو در خدمت نظام، مردم ‌و انقلاب باشیم.
گفتنی است در این مراسم از نرم افزار چندرسانه ای حضرت آیت الله شهید صدوقی(‌ره) شامل زندگینامه، کتاب ها، مصاحبه ها، فیلم ها، خطبه ها، عکس ها و اسناد مرتبط با سومین شهید محراب رونمایی شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..