معاون فرهنگی دانشگاه آزاد:

معاونت اجتماعی مهمترین دستاورد ناجا است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: راه اندازی معاونت اجتماعی یکی از بزرگترین دستاوردهای نیروی انتظامی، است که نگاه مردم نسبت به پلیس مطلوب و به نحوه احسنت تغییر داده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا دهقانی اشکذری» در جلسه تعاملی پلیس و دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به امضای تفاهم نامه پلیس و دانشگاه، اظهار کرد: این تفاهم نامه باعث خواهد شد ارتباط و تعامل نزدیک پلیس و دانشگاه، بیش از پیش تقویت شود .

 
وی افزود: از بزرگترین دستاوردهای نیروی انتظامی، راه اندازی معاونت اجتماعی است که نگاه مردم نسبت به پلیس را تغییر داد و سبب افزایش منزلت آن در جامعه شد .
 
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در ادامه با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره دانشگاه آزاد یزد، گفت: اکنون پیوندهای مشترکی بین دانشگاه و نیروی انتظامی ایجاد شده است .
 
دهقانی اشکذری تصریح کرد: هر قدر سرمایه گذاری خود را در حوزه آموزش همگانی به دانشجویان اختصاص دهیم، نتایج بهتری خواهیم گرفت؛ چرا که این قشر فرهیخته و صاحب نفوذ جامعه می توانند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر باشند .
 
این مقام مسئول گفت: روحیه خدمتگزاری کارکنان معاونت اجتماعی جای قدردانی دارد .
 
سرهنگ «محمدرضا مزیدی» معاون اجتماعی پلیس استان یزد نیز با بیان این‌که از رویکردهای مهم ناجا جامعه محور بودن است، خاطرنشان کرد: هدف ناجا پیش بینی و سپس پیشگیری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی است .
 
وی با اشاره به تاثیر مهارت های زندگی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزود: یکی از اهداف مهم دوایر مشاوره و مددکاری نیروی انتظامی، ارتقاء سطح مهارت های زندگی مردم از جمله افراد در معرض آسیب است؛ چراکه آگاهی افراد به این مهارت ها از بروز اختلافات خانوادگی، تنش و نزاع های خیابانی و بسیاری از جرایم جلوگیری می کند .
 
سرهنگ مزیدی، با اشاره به عملکرد دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان یزد در حوزه های مختلف، افزود: ۷۶ درصد از پرونده های ارجاعی به پلیس در سال جاری، منجر به صلح و سازش شده که این نشان از اثربخشی مشاوره در جامعه است .
 
معاون اجتماعی پلیس استان یزد در پایان، گفت: پلیس استان یزد آماده هرگونه همکاری با دانشگاه در حوزه های مشاوره ای و آموزش همگانی است. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..