مدیر کمیته امداد یزد خبر داد؛

کمک بلاعوض ۷۵ میلیارد تومانی به مددجویان یزدی

مدیر کل کمیته امداد استان یزد از پرداخت بالغ بر 75 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن علیزاده» با بیان این که خدمات حمایتی این نهاد به مددجویان تحت حمایت با هدف توانمندسازی محرومان و فقرزدایی انجام می‌شود، گفت: در سال گذشته ۷۵ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان کمک بلاعوض در بخش‌های مختلف حمایتی از محل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی به مددجویان تحت حمایت استان یزد پرداخت شد. 

 
وی افزود: پرداخت کمک‌ معیشت به مددجویان، ارائه خدمات حقوقی، کمک به رفع سوءتغذیه مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، پرداخت بیمه اجتماعی مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و شهریه دانشجویان تحت حمایت از جمله خدمات حمایتی ارائه ‌شده به جامعه هدف تحت حمایت است. 
 
مدیر کل کمیته امداد استان بیان کرد: خانواده‌های نیازمند با سرپرست زن به علت فوت شوهر، متارکه، مفقودی، متواری، مطلقه و خانواده‌های با سرپرست مرد به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانواده، سالمندی یا عدم بضاعت مالی، کارگران، کشاورزان و دامداران فصلی نیازمند از جمله مددجویان بهره‌مند از خدمات حمایتی این نهاد هستند. 
 
وی در خصوص نحوه شناسایی افراد نیازمند به حمایت، گفت: مددجویان به روش‌های مختلفی از جمله شناسایی توسط امدادگران کمیته امداد، مراجعه مستقیم مددجو، معرفی توسط افراد و مراجع ذیصلاح با این نهاد تماس گرفته و طرح مشکل می‌کنند و مددکاران این نهاد در اسرع وقت به محل سکونت متقاضیان مراجعه و تحقیقات لازم را از طریق مشاهده، مصاحبه، تهیه پرسشنامه و بررسی وضعیت زندگی انجام داده و در صورت احراز صلاحیت خدمات حمایتی به آنان ارائه می‌شود. 
 
علیزاده یادآور شد: سال گذشته علاوه بر ارائه کمک‌های بلاعوض به مددجویان تحت حمایت، حدود ۹ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه و بیش از ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به جامعه هدف تحت حمایت اعطا شد. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..