‌‌استان یزد همیشه با پدیده مه ریزگرد مواجه است‌

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با بیان اینکه استان یزد همیشه با پدیده مه ریزگرد مواجه است گفت: وجود ریزگردها سبب افزایش زخم قرینه در مردم استان شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمد رضا آخوندی در جلسه آمایش استان یزد که در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه از ۴۰ سال گذشته در آفریقا بحث خشکسالی پیش آمد و سپس به یک معضل جهانی تبدیل شد اظهار داشت: این مسئله به مرور و در کل قاره‌ها فراگیر و در دهه ۹۰ جهانی شد.

 
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد گفت: با توجه به فراگیر شدن خشکسالی در جهان، کنوانسیونی تشکیل شد که ایران سومین کشوری بود که به این کنوانسیون اضافه و هم اکنون نیز ۱۷۰ کشور عضو آن هستند.
 
وی خاطرنشان کرد: اولین هجوم ریزگردها در کشور به سال ۸۲ باز می‌گردد که الآن هم ۲۲ استان درگیر آن هستند که در پی آن نیز مسائل و مشکلاتی بسیاری را برای انسان‌ها به وجود آورده است.
 
آخوندی با بیان اینکه سه دسته ریزگرد وجود دارد تصریح کرد: طوفان ریزگرد، تند باد و مه ریزگرد سه دسته از ریزگردها هستند به صورت میانگین استان یزد همیشه با پدیده مه ریزگرد مواجه است.
 
مدیرکل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار نفر به خاطر گرد و غبار دچار مرگ زودرس می‌شوند افزود: با توجه به وجود ریزگردها، زخم قرنیه در استان یزد زیاد دیده می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ۱۳ کانون بحرانی در استان یزد پیش بینی شده است عنوان کرد: اولویت بندی ما بر اساس درجه بندی یک، دو و سه است و اینکه به جز شهرستان تفت همه شهرستان متأثر از کانون‌های بحرانی هستند.
 
آخوندی با تأکید بر اینکه اگر در این سال‌ها نسبت به مسئله ریزگردها توجه نشود با مصائب و مشکلات سختی روبه رو می‌شویم گفت: امروزه استان خوزستان می‌تواند یکی از نمونه‌های بسیار خوب برای ما باشد که اگر الآن نسبت به ریزگردها بی توجه باشیم، در آینده با چه مسائلی روبه رو می‌شویم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..