سهمیه خرید تضمینی شیر در استان یزد افزایش می‌یابد

به دنبال درخواست مدیر تعاون روستایی یزد مبنی بر افزایش سهمیه طرح خرید حمایتی شیر دامداران استان، معاون وزیر جهادکشاورزی در این باره قول بررسی و دستور اقدام داد.

به گزارش یزدی نیوز«علی جهازی» در دیدار با معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی ضمن ارائه گزارشی از میزان تولیدات محصولات دامی و وضعیت شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی دامداران و مرغداران استان، در خصوص رفع مسائل و مشکلات دامداران و مرغداران استان بحث و تبادل نظر کرد. 

 
وی اظهار کرد: در استان یزد تعداد هشت شرکت تعاونی مرغداران در هفت شهرستان و یک اتحادیه استانی مرغداران با قریب ۹۰۰ نفر عضو از مرغداران استان فعالیت دارند که سالیانه بیش از ۵۷ هزار تن محصول مرغ تحت نظارت تعاون روستایی استان تولید می‌کنند.
 
به گفته جهازی، شبکه تعاونی‌های مرغداران استان با در اختیار داشتن کارخانه تولید خوراک طیور، مرغداری‌های متعدد با برنامه جوجه‌ریزی منظم، کشتارگاه طیور و مراکز عرضه مستقیم مرغ، زنجیره تولید تا مصرف محصول مرغ را تکمیل و ساماندهی کرده است.
 
وی گفت: همچنین تعداد ۱۲ شرکت تعاونی دامداران در ۹ شهرستان استان و یک اتحادیه استانی دامداران با قریب ۱۵ هزار نفر عضو از دامداران استان و تولید روزانه بیش از ۶۰۰ تن محصول شیر فعالیت دارند.
 
جهازی در ادامه ضمن برشمردن توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شبکه تعاونی‌های دامداران و مرغداران استان، بیان کرد: شبکه تعاونی‌های دامداران تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان با در اختیار داشتن پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های فنی نظیر کارخانه تهیه خوراک دام، آزمایشگاه آنالیز شیر و خوراک دام و ۱۶ ایستگاه جمع‌آوری شیر، کارخانه مواد لبنی و جمع‌آوری و ساماندهی بالغ بر ۳۰۰ تن شیر به صورت روزانه توان پشتیبانی کامل چرخه تولید تا عرضه و مصرف شیر را دارد.
 
مدیر تعاون روستایی استان ضمن اشاره به مسائل و مشکلات دامداران و مرغداران استان، حمایت‌های دولت از این بخش را در تامین امنیت غذایی استان و کشور تاثیرگذار خواند.
 
وی اظهار کرد: پیروی مصوبه ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها و ابلاغیه معاون اجرایی رییس جمهور مبنی بر خرید تضمینی شیرخام از دامداران توسط سازمان تعاون روستایی، جهت حمایت از تولیدکنندگان شیرخام از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۵ خرید تضمینی شیر با بار میکروبی کمتر از ۱۰۰۰ و با ۳.۲ درصد چربی به قیمت مناسب از دامداران استان یزد آغاز شده است.
 
به گفته وی، از ابتدای اجرای طرح تا پایان خرداد‌ماه  سال جاری بالغ بر شش هزار تن شیر خام به صورت حمایتی از دامداران استان یزد خریداری و جهت تولید پودر شیرخشک و خامه به کارخانجات لبنی مورد تایید ارسال شده است.
 
جهازی خاطرنشان کرد: طرح خرید حمایتی شیر دامداران استان به جهت حمایت از تولیدکننده و بازگشت به موقع سرمایه دامدار، بسیار مورد استقبال دامداران استان قرار گرفته و درخواست افزایش سهمیه استان با توجه به میزان شیر تولیدی و پتانسیل های موجود وجود دارد. 
 
«مرتضی رضایی» معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی نیز که در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رییس سازمان جهادکشاورزی، معاون تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی، مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های دامداران، رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی‌های مرغداران استان یزد برگزار شد، ضمن استقبال از پیشنهادات مطرح شده، اظهار کرد: در راستای بهبود تولیدات دامی استان و حمایت از دامداران و مرغداران استان با بهره‌گیری از مسائل و پیشنهادات مطرح شده، تلاش خواهد شد و درخواست افزایش سهمیه خرید حمایتی شیر استان مورد بررسی و دستور اقدام قرار خواهد گرفت. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..