رییس پلیس فتای یزد مطرح کرد:

برنده شدن بدون شرکت در مسابقه شگرد مجرمان سایبری

رییس پلیس‌ فتا استان‌ یزد گفت: یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هموطنان با این روش کلاهبرداری گردیده، از طریق تماس‌های تلفنی بوده، تماس‌هایی که با لحن و ادبیات بسیار جذاب و اغوا کننده انجام می‌شود و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتم...

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: برخی از کلاهبرداران در موقعیت و مناسبت‌هایی که بتوانند عواطف و احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهند در تماس تلفنی با شهروندان اعلام می‌کنند آنان در یکی از برنامه‌های صدا و سیما برنده جایزه‌هایی مانند سفر به اماکن زیارتی داخلی و خارجی و کالاهایی مانند خودرو شده‌اند .

 
وی افزود: درخواست اطلاعات و درخواست ارسال اطلاعات بانکی برای ارسال جایزه یا واریز نمودن جایزه ادامه این شگرد مجرمانه است، که زیرکانه شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز بانکی هدایت نموده که متأسفانه برخی از افراد به علت عدم آگاهی‌های لازم در دام این کلاهبرداران گرفتار شده و با دست خود زمینه‌های برداشت غیر مجاز برای مجرمان سایبری را فراهم می‌کنند .
 
رییس پلیس فتای یزد، گفت: باید از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش  به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعهکشیهای رادیویی و تلویزیونی، خودداری کرد و به هیچ عنوان فریب این افراد شیاد را نخورد .
 
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: شهروندان به این نکته توجه نمایند که اگر قرار باشد وجهی به حساب افراد واریز شود، الزامی برای مراجعه به دستگاه خودپرداز یا اعلام رمز اول و دوم کارت بانکی یا تاریخ انقضاء و سی وی وی توی کارت نیست .
 
وی در پایان از هموطنان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدار های پلیس را جدی بگیرید .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..