مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد خبر داد:

نخستین هسته علمی در دانشگاه یزد تاسیس شد

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد از تشکیل نخستین هسته علمی در دانشگاه یزد با تصویب هیئت رئیس این دانشگاه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسعید علیخانی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه یزد اظهار داشت: دانشگاه یزد در تلاش است در بین ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گیرد که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تشکیل یک هسته علمی‌محور در حوزه مهندسی نساجی انجام شد.

 
وی از مهمترین دلایل این اقدام را فقدان یک واحد علمی و پژوهشی در این حوزه و حضور استادان فعال در حوزه علمی و پژوهشی، دانشجویان دکترا و دانش‌آموختگان ممتاز مقطع دکترا عنوان کرد.
 
علیخانی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش عمده ای از تحقیقات در دنیا در زمینه استفاده از دانش کامپیوتری در علوم و فنون مختلف است همچنین با توجه به اهمیت دوچندان این موضوع در زمینه صنعت نساجی و پوشاک، در این واحد علمی ـ پژوهشی تلاش خواهد شد با انجام تحقیقات علمی به‌روز،‌ نام دانشگاه یزد در زمینه هسته علمی در مجامع علمی داخلی و بین المللی مطرح شود.
 
مدیر امور پژوهشی دانشگاه یزد، تحقیق و توسعه در زمینه استفاده از دوربینهای سنجش عمق برای اندازه گیری بدن انسان همچنین ارزیابی ظاهر البسه پوشیده شده،‌ تحقیق و توسعه در زمینه استفاده از بینایی ماشین (دوربین های دیجتالی) در زمینه تبدیل الگوی کاغذی لباس به الگوی دیجیتالی قابل تصحیح و سایز بندی، تحقیق و توسعه در زمینه استفاده از بینایی ماشین در تشخیص عیوب منسوجات و پوشاک به صورت خودکار، تحقیق و توسعه در زمینه استفاده از دانش کامپیوتری در حوزه پرو مجازی لباس را از جمله اهداف اصلی این هسته عنوان کرد.
 
علیخانی با بیان اینکه ریاست هسته مذکور بر عهده پدرام پیوندی دانشیار گروه مهندسی نساجی است، یادآور شد: محمد صالح احمدی، محمدعلی توانایی، مهدی رضاییان، محمدهادی هنرور و وجیهه مظفری شمسی نیز اعضای این هسته علمی هستند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..