مدیر کل استاندارد یزد:

استاندارد، سنگ بنای استوار مدیریت شهری است

مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: جامعیت استاندارد در تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی باعث شده است که استاندارد، سنگ بنای استوار مدیریت شهری قلمداد شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین ماجدی اردکانی» در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد، افزود: شورای اسلامی شهر و استاندارد هدف مشترکی دنبال می‌کنند و آن احترام به حقوق شهروندی در مدیریت شهری است. 

 
وی ادامه داد: استانداردها دارای ابعاد فنی و فرهنگی مختلفی هستند و امروزه در کشور استانداردهای ملی وزینی داریم که بر مبنای استانداردهای معتبر بین‌المللی تدوین شده است که در این شرایط انتظار می‌رود کیفیت محصولات همانند یا بالا‌تر از کیفیت نمونه‌های مشابه خارجی باشد و خوشبختانه در اغلب موارد نیز به همین صورت است. 
 
این مقام مسئول در ادامه بیان این مطلب تاکید کرد: متاسفانه در خیلی از موارد به علت عدم توجه به بعد فرهنگی استاندارد، هنوز مردم به نشان استاندارد اطمینان کافی ندارند و براساس تبلیغات صورت گرفته و تغییر الگوهای زندگی گرایش به سمت تولیدات داخل ندارند و کالاهای خارجی را بیشتر می‌پسندند. 
 
مدیر کل استاندارد یزد در ادامه ضمن تشریح عملکرد این اداره به موارد مشترک همکاری اشاره کرد و افزود: باید استاندارد یزدی بودن یعنی راستی و درستی مردم یزد را به کیفیت کالاهای تولیدی استان تعمیم دهیم و برای رسیدن به جایگاه مدیریت شهری استاندارد، درخواست ایجاد «دفتر استانداردسازی » در شهرداری یزد را داریم. 
 
گفتنی است، « سید ابوالفضل موسوی بیوکی» نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پیشنهاد کرد که روی کالاهای تولیدی یزد از این پس واژه «ساخت یزد» به گونه‌ایی شایسته درج شود.
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..