تخصصی شدن موزه های یزد

کارشناس مسئول موزه های یزد گفت: سیاست این اداره کل، حرکت به سمت تخصصی و دیجیتالی کردن موزه ها است

به گزارش یزدی نیوزکارشناس مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد به اهمیت موزه ها در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: سیاست این اداره کل، حرکت به سمت تخصصی و دیجیتالی کردن موزه ها است.

 
الهه خاکباز الوندیان با بیان اینکه از تاسیس موزه هایی که فقط جنبه مردم شناسی داشته باشند خودداری شده و به سمت تخصصی شدن و استاندارد سازی موزه ها پیش می رویم افزود: دریافت مجوزهای لازم در این حوزه از جمله سیاست های اولیه اداره کل موزه هاست.
 
وی استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این اماکن را از اولویت های امسال این اداره عنوان کرد و گفت: موزه ها را باید به سمت دیجیتالی شدن و استفاده ازتکنولوژی های دیجیتال برای انتقال بهتر به مخاطب و مخاطبین جدید ببریم.
 
کارشناس مسئول موزه های استان با بیان اینکه تاسیس موزه بدون مجوز فعالیت آن که هیچ اختیاراتی ندارد بی معناست، تصریح کرد: اگر موزه ای در فهرست موزه های این اداره کل نباشد نمی تواند فعالیت کند .
 
الوندیان خاطرنشان کرد :دربحث اعتبارات هم تا زمانی که موزه ای در لیست و فهرست موزه های ایران ازطرف اداره کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی شناخته نشود هیچ اعتباری برای آن درنظر گرفته نخواهد شد.
 
وی گفت: به همین خاطر تلاش ما بر این است که به سمت گرفتن مجوز پیش برویم تا بتوانیم برای اعتبارات موزه های این شهرستان هم اقدام کنیم .
 
خاکباز با بیان اینکه یک چهارم از مجموع ۳۲ موزه استان به شهرستان میبد تعلق دارد یادآور شد: درحال حاضر هشت موزه فعال و چهار موزه درحال احداث درشهرستان میبد وجود دارد که بسیاری از آنها نیاز به اخذ مجوزهای لازم درحوزه های مجموعه داری و تاسیس موزه زیرنظراداره کل میراث فرهنگی هستند.
 
 
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..