فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه: بافت تاریخی ابرکوه مشکل عمده حوزه مبارزه با مواد مخدر است

فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه بیشترین مشکل در خصوص مبارزه با مواد مخدر این شهرستان را مربوط به بافت تاریخی دانست و گفت: اگر این اماکن تاریخی محسوب می‎‎شود باید از سوی میراث فرهنگی بازسازی شود و اگر نیست، آنها تخریب شوند.

به گزارش یزدی نیوز«علیرضا صالحی» با ارائه گزارشی از عملکرد سه‌ماهه نخست امسال، اظهار کرد: آمار دستگیری‌های امسال با ۳۰ درصد افزایش از ۵۶ نفر به ۷۳ نفر رسیده و کشفیات مواد مخدر نیز با کاهش ۳۱ درصدی از ۱۰۵ کیلو به بیش از ۷۲ کیلو رسیده است.

 
صالحی از اعزام ۱۷ معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در سه ماه گذشته، ۱۳ طرح پاک‌سازی محلات آلوده شهرستان انجام ‌شده که در نتیجه آن ۱۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و توزیع‌کنندگان آنها دستگیر و غالباً با هماهنگی مقام قضایی روانه زندان شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که ابرکوه شهرستانی کویری بوده و در مرکز راه‌های مواصلاتی چند استان قرار دارد، طرح پاک‌سازی در محورهای مختلف ابرکوه از جمله جاده خاتم و جرقوئیه نیز انجام شد که طی آن ۶۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شد.
 
فرمانده انتظامی ابرکوه همچنین از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مساجد و مدارس شهرستان خبر داد و اضافه کرد: طی بازرسی از اماکن خصوصی، مغازه‌ها، باغات، دامداری‌ها، تعدادی از خرده‌فروشان مواد هم دستگیر و حسب دستور مقام قضایی، یک باب مغازه متعلق به افراد غیر بومیِ ساکن در ابرکوه و ۲ باب منزل مسکونی در این رابطه پلمپ شد.
 
صالحی بزرگ‌ترین مشکل در حوزه مبارزه با مواد مخدر را مربوط به محدوده بافت فرسوده و قدیمی شهرستان دانست و تأکید کرد: اتباع بیگانه و افراد غیر بومی در بافت تاریخی ضمن این که به کار توزیع و پخش انواع مواد مخدر مشغول هستند، موجب ایجاد ناامنی و بسیاری از جرائم دیگر در شهر شده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده میراث فرهنگی ادعا می‌کند که این اماکن در محدوده بافت تاریخی قرار دارد لذا مسئولین باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهند و اگر بافت تاریخی و حائز اهمیت و ارزش است آن را بازسازی کنند تا کنترل آن برای نیروی انتظامی میسر شود یا اگر ارزش تاریخی ندارد، اجازه تخریب دهند تا حتی‌المقدور برای مجرمان ناامن شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی ابرکوه در پایان از مردم شهرستان خواست تا در صورت برخورد توزیع‌کنندگان مواد مخدر و یا مشاهده موارد مشکوک، موضوع را با پلیس در میان گذاشته تا اقدامات لازم صورت گیرد.
 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..