معاون بهره‌برداری آبفار استان یزد خبر داد:

بهره‌مندی ۷۰ روستای یزد از آب انتقالی/آبرسانی سیار به ۳۳۰ روستا

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد با اشاره به وجود هزار و ۱۹۴ روستا در استان یزد گفت: تنها ۷۰ روستای استان از آب انتقالی استفاده می‌کنند.

به گزارش یزدی نیوزسیدهادی موسوی در نشستی خبری با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که مردم در گذشته برای استفاده از آب داشتند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد هرچه استفاده از این نعمت آسان‌تر شده، توجه مردم به نحوه استفاده از آن کمتر شده است.

 
وی عنوان کرد: البته مصرف آب در یزد به نسبت جمعیت در مقایسه با کل کشور، مناسب است اما با توجه به شرایط اقلیمی یزد، مردم باید همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
 
موسوی، میزان برداشت آب از دشت‌های استان را بسیار بالا اعلام کرد و افزود: بهره‌برداری آب از سفره‌های آب زیرزمینی باید مدیریت شود.
 
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد، حفر و استفاده از چاه‌های غیرمجاز را یکی از معضلات در حوزه آب در استان یزد دانست و بیان کرد: مشکل این است که اجازه ورود به باغ‌ها و منازلی که چاه غیرمجاز حفر کرده‌اند را نداریم.
 
موسوی تصریح کرد: در این زمینه خلأهای قانونی وجود دارد که امیدواریم نمایندگان مجلس با توجه به مشکلاتی که چاه‌های غیرمجاز ایجاد می‌کنند، در صدد رفع این خلأها برآیند ضمن اینکه از دادگستری و نیروی انتظامی نیز انتظار همکاری بیشتری وجود دارد.
 
وی با اشاره به وجود هزار و ۱۹۴ روستا در استان یزد اظهار داشت: از این تعداد، ۶۸۰ روستا از خدمات آبرسانی آب و فاضلاب روستایی استان یزد بهره‌مند هستند که ۱۱۵ روستا تاسیسات آبی دارد و ۳۳۰ روستا نیز آبرسانی سیار می‌شوند.
 
موسوی با اشاره به مشکلات جدی در حوزه آب روستایی عنوان کرد: مناطقی مانند روستاهای پشت‌کو، پیشکوه، تفت و مهریز با مشکلات جدی در زمینه آب مواجه هستند.
 
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ادامه داد: در حال حاضر تنها ۷۰ روستای استان یزد در شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، یزد و مهریز به خط آب انتقالی متصل هستند.
 
وی در مورد قیمت تمام شده آب در روستاهای استان یزد نیز بیان کرد: آب شرب شبکه آبرسانی هر مترمکعب ۲۱۰۰ تومان تمام می‌شود که قیمت دریافتی از مردم، ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان است.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..