همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است؛

رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب در رشته‌های ریاضی و انسانی در یزد

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در یزد از آغاز رقابت بیش از ۵ هزار داوطلب شرکت در کنکور سراسری در رشته های ریاضی و فنی و ادبیات و علوم انسانی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمحسن میرحسینی،در حاشیه برگزاری کنکور سراسری رشته های ریاضی و فنی و ادبیات و علوم انسانی در جمع خبرنگاران در دانشگاه یزد اظهار داشت: کنکور سراسری روزهای پنج‌شنبه و جمعه، هفتم و هشتم تیرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود که صبح امروز گروه‌های ریاضی و فنی همچنین ادبیات و علوم انسانی آزمون می دهند.

 
وی بیان کرد: گروه هنر که تعداد داوطلبان آن هزار و ۴۳۴ نفر شامل ۴۳۵ مرد و ۹۹۹ زن است نیز عصر امروز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 
میرحسینی تعداد داوطلبان رشته علوم ریاضی و فنی در استان یزد را نیز هزار و ۹۵۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۳۲۰ نفر مرد و  ۶۳۵ نفر زن هستند.
 
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان یزد همچنین تعداد داوطلبان رشته علوم انسانی را نیز ۳ هزار و ۱۹۶ نفر شامل هزار و ۹۹ نفر مرد و ۲ هزار و ۹۷ نفر زن اعلام کرد.
 
وی بیان کرد: امسال ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفر در استان یزد برای شرکت در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها داوطلب شده‌اند که از این تعداد ۹هزار و ۱۲۳ نفر زن و ۶ هزار و ۲۷۹ نفر مرد هستند به این معنا که ۵۹ درصد داوطلبان را زنان و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می دهند.
 
میرحسینی یادآور شد: در کنکور امسال نیز گروه آموزشی علوم تجربی همانند سال گذشته، با ۶۳ درصد، بیشترین تعداد داوطلب را نسبت به رشته‌های دیگر آزمون دارد.
 
میرحسینی افزود: تعداد داوطلبان رشته علوم تجربی در استان یزد شش هزار و ۶۳۲ نفر است که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲ هزار و ۶۵۰ نفر مرد است که صبح روز جمعه هشتم تیرماه به رقابت می‌پردازند.
 
وی تعداد داوطلبان رشته زبان‌های خارجی که عصر روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت را نیز شامل هزار و ۴۱۰ نفر زن و ۷۷۵ نفر مرد، اعلام کرد.
 
میرحسینی یادآور شد: از مجموع شرکت‌کنندگان آزمون سراسری در استان یزد، ۹ هزار و ۴۸ نفر یعنی بیش از ۶۵ درصد در دانشگاه یزد و هزار نفر از داوطلبان مرد گروه آزمایشی تجربی در حوزه دانشکده فنی شهید صدوقی آزمون می‌دهند و بقیه داوطلبان در حوزه‌های امتحانی  سایر شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..