مدیرکل آموزش مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:

لزوم حاکم شدن رویکرد مهارت محوری در مدارس غیردولتی کشور

مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش، گفت: رویکرد مهارت محوری مهمترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش در مدیریت مدارس غیردولتی در سطح کشور است.

به گزارش یزدی نیوز«مجید طهرانیان» در نشست با موسسان مدارس غیردولتی و روسای ادارات آموزش و پرورش یزد،‌اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش از مسیر تئوری محور بودن باید به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند؛ اگر قرار باشد نسل آینده نتیجه خوبی بگیرند این امر از طریق مهارت محوری محقق می‌شود .

 
وی یکی از ارکان سند اموزش و پرورش را آموزش مهارت در مدارس دانست و افزود: مدارس غیر دولتی باید در «مهارت آموزی» پیشتاز باشند .
 
مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین از برگزاری جشنواره تجربیات برتر در مدارس غیر دولتی خبر داد .
 
طهرانیان تصریح کرد: شهریه مدارس غیردولتی در کشور برای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در تمام مقاطع به طور متوسط بین ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است .
 
این مقام مسئول ادامه داد: درصد افزایش میانگین شهریه‌های در دوره‌های مختلف تحصیلی متفاوت است .
 
وی میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی را حداکثر ۲۲.۴ و حداقل ۱۴.۴ بیان و اظهار کرد: همچنین این میزان در دوره ابتدایی حداکثر ۲۲.۴ و حداقل ۱۵.۴ ، متوسطه اول حداکثر ۲۳ و حداقل ۱۲.۳ و متوسطه دوم حداکثر ۲۰.۶ و حداقل ۱۱.۱ است .
 
مدیرکل آموزش مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه استان یزد در زمینه میزان افزایش شهریه در پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم در کشور به ترتیب ۶، دوازده، ۶ و ۲ اعلام کرد .
 
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: مدارس غیر دولتی به عنوان بازوان کمکی در کنار مدارس دولتی، نقش اساسی در پیشبرد اهداف کلان تعلیم و تربیت دارند .
 
«عباسعلی دانافر» اظهار کرد: ظلم است نگاه به مدارس غیر دولتی نگاه اقتصادی و سودجویانه باشد زیرا اگر این نگاه بود موسسان این مراکز در حوزه تعلیم و تربیت وارد نمی شدند .
 
وی افزود: هدف سند تحول بنیادین تبدیل آموزش و پرورش از یک نظام آموزشی صرف به یک نهاد برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است .
 
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این سند تربیت دینی و اخلاقی- تربیت سیاسی و اجتماعی- تربیت زیستی و بدنی- تربیت هنری و زیبا شناختی- تربیت اقتصادی و حرفه ای- تربیت علمی و فناوری ساخت‌هایی هستند که تعلیم و تربیت دانش آموزان بر اساس آنها صورت خواهد گرفت .
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..