عضو شورای شهر یزد تأکید کرد:

لزوم توجه به نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در رویداد کتاب سال

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برگزاری رویداد کتاب سال یزد به عنوان یک برنامه شاخص فرهنگی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید در اولویت برنامه‌های رویداد ملی کتاب سال قرار گیرد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن ابوترابی» شهر یزد را شهر تاریخ و فرهنگ دانست و اظهار کرد: استان یزد همیشه در سطح کشور به عنوان شهر فرهنگی مطرح بوده است .

 
وی افزود: هویت و فرهنگ ما فرهنگ ریشه دارو بسیار قوی است بنابر این هررویداد فرهنگی برای یزد می‌تواند فرح بخش و امید بخش باشد .
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به افزایش مهاجرت پذیری استان یزد، گفت: متاسفانه مدتی است فرهنگ اصیل یزدی دستخوش تغییراتی شده است و فرهنگ‌های غیربومی به آن آغشته شده است .
 
ابوترابی با بیان این‌که مهمان نوازی یکی از مهمترین ویژگی‌های مردم یزد است، تصریح کرد: مهمان نوازی یزدی‌ها برگرفته از فرهنگ اصیل آنهاست اما برخی از فرهنگ ها در حال غالب شدن بر فرهنگ اصیل یزدی است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: بنده بارها در صحن علنی شورا تذکر داده‌ام که به صورت بی‌رویه و بدون استاندارد دروازه‌های شهر باز و مهاجرت پذیری بالایی دارد که به هر جهت می‌تواند در آینده در کنار منافع مادی شهر یزد، تهدید‌هایی هم به همراه داشته باشد .
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ کتابخوانی تأکید کرد: موضوع کتابخوانی در جامعه ما کمرنگ شده و باید در جهت علم‌اندوزی و ترویج علم تلاش کرد و رویداد فرهنگی کتاب سال استان یزد نقش مهمی در این مهم ایفا می‌کند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..