برخی راهکارهایی ساده اما موثر در صرفه‌جویی آب

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب یزد بمناسبت هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب»، برخی راهکارهای ساده و موثر در صرفه‌جویی را تشریح کرد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین شرعیاتی» با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب، بر لزوم مدیریت مصرف به عنوان یکی از ضرورت‌های استان در تمام فصول تاکید کرد.

 
وی در این باره افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب در استان تنها مختص به فصل تابستان نیست بلکه ضرورتی است که باید در تمام ایام و فصول مورد توجه مردم استان کویری و کم‌آب یزد رعایت شود. 
 
شرعیاتی با اشاره به برخی راهکارهای ساده برای صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: یکی از مهمترین وسایل خنک‌کننده مورد استفاده مردم یزد در فصل تابستان که بخش زیادی از آب مصرفی تینم فصل استان را به خود اختصاص می‌دهد، کولرهای آبی است که تنها با قرار دادن یک سایبان روی آنها می‌توان علاوه بر بهره‌‌مندی از خنکی بیشتر آن، ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف آب، صرفه‌جویی کرد.
 
وی استفاده از شیرهای اهرمی را نیز تا ۲۵ درصد موثر در کاهش میزان مصرف آب دانست و افزود: استفاده از شیرهای فتوالکتریک در مقایسه با شیرهای معمولی نیز بسیار در کاهش مصرف آب موثر هستند به طوری که تا ۶۵ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهند.
 
این مسئول با اشاره به این که برخی افراد با بی‌مبالاتی از طریق شلنگ آب اقدام به شست‌وشوی حیاط خانه یا خودروی خود می‌کنند، اظهار کرد: شست و شوی خودرو با استفاده از سطل آب به طور معمول باعث صرفه‌جویی ۱۵۰ لیتر آب و تمیز کردن حیاط با جارو تا ۲۰۰ لیتر منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.
 
وی از تلاش مبرم شرکت آب و فاضلاب برای اطلاعرسانی بیش‌تر به شهروندان در مورد شرایط آبی حاکم بر استان و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب از سوی مردم در طول سال به ویژه در هفته صرفه‌جویی خبر داد.
 
وی برگزاری نشست خبری مدیر عامل با اصحاب رسانه و اطلاعرسانی راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب را از دیگر برنامه‌های مهم این هفته عنوان کرد و افزود: پخش تیزر و زیرنویس از شبکه استانی سیما، نصب بنر و پیام‌های صرفه‌جویی در سطح معابر شهرها، برگزاری گردهمایی روابط عمومی‌های استان به میزبانی آبفا، چاپ پیام روی قبوض آب، تهیه و تنظیم مسابقه‌های رادیویی نیز از دیگر این برنامه‌ها در هفته صرفه‌جویی است. 
 
شرعیاتی در پایان نام‌گذاری هفته اول تیرماه به عنوان هفته صرفه‌جویی را با توجه به فرارسیدن فصل گرم تابستان و افزایش میزان مصرف و اهمیت مدیریت مصرف آب، بسیار مهم دانست و از کلیه شهروندان خواست با صرفه‌جویی مناسب، تابستانی بدون قطعی آب را برای خود رقم بزنند.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..