معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا را به مطالبه عمومی تبدیل کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر تبدیل موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک مطالبه عمومی و مردمی، گفت: مفهوم حمایت از کالای ایرانی با تمرکز بر آموزش و آگاه سازی کودکان در جامعه، فرهنگ سازی و نهادینه شود.

به گزارش یزدی نیوزجلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در آستانه سالگرد صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای مبارزه همه جانبه با پدیده قاچاق کالا و ارز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست بیان کرد: با صدور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فصل جدیدی در مناسبات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور در رابطه با بحث قاچاق کالا و ارز آغاز شد.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: قاچاق کالا و ارز موضوعی چند بعدی است که شاید ابتدا بیشتر  اثرات مخرب اقتصادی مثل کاهش میزان اشتغال، تضعیف تولید کنندگان داخلی، آسیب افرادی که به صورت قانونی کالایی را وارد می کنند و یا به طور کلی ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور مورد توجه قرار گیرد.
طالبی افزود: فراتر از نگاه اقتصادی اثرات اجتماعی و فرهنگی برآمده از این موضوع نیز نیازمند توجه است که اهمیت آن کمتر از موضوعات اقتصادی نمی باشد زیرا بحث قاچاق کالا و ارز می تواند به صورت تدریجی ارزش های جامعه را تغییر و به عنوان یکی از بسترهای اصلی تهاجم فرهنگی به نوعی ترویج مصرف گرایی غربی و آسیب های فرهنگی دیگری را ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت ها و ابزارها به مدیریت این پدیده چند وجهی پرداخت که خوشبختانه با فرمان مقام معظم رهبری و همچنین نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی، اراده عالی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور وجود دارد.
 
 
عموم‌ی سازی مصرف کالای قاچاق به عنوان ضد ارزش در جامعه
 
 
معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: ضعف هایی در زمینه قوانین و مقررات برخورد با این موضوع وجود داشته که خوشبختانه بهبود پیدا کرده و بسترهای حقوقی و فعالیت های بنیادین خوبی نیز نسبت به این امر محقق شده است.
طالبی ادامه داد: فرهنگ سازی و عمومی کردن مبارزه با قاچاق کالا و استفاده از کالای ایرانی با کیفیت، ضرورت مهم پیش روی ما برای کاهش اثرات منفی این پدیده است و ضروری ‌است تمام دستگاه ها با همکاری منسجم و جذب مشارکت های مردمی زمینه سازی خوبی را برای کاهش قاچاق کالا و ارز فراهم سازند.
وی افزود: باید قبح استفاده از کالای قاچاق در بین مردم افزایش یابد و تبعات آن در جامعه معرفی شود و با ارائه اطلاعات دقیق و کامل به گروه های مختلف هدف مصرف کالای قاچاق به عنوان یک ضد ارزش تبیین و نهادینه شود.
معاون استاندار یزد به وجود گفتمان بین مسئولان نظام و نخبگان با تاکید بر شعار سال، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یک دغدغه و مسئله اصلی برای کشور اشاره و بیان کرد: باید این  موضوع در بین لایه های مختلف جامعه عمومیت یافته و به مطالبه ای جدی تبدیل شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان مطرح کرد: علاوه بر استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار اعضای این کمیسیون و دستگاه های فرهنگی استان وجود دارد می توان با محوریت آموزش و پرورش مفهوم حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با تمرکز بر آگاه سازی کودکان و خانواده ها فرهنگ سازی و نهادینه کرد.
 
 
 
 
 
  
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..