معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری:

شورای فنّی استان به مسئله مدیریت مصرف آب در پروژه های عمرانی ورود پیدا کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بر بهره مندی از ظرفیت های بومی در پروژه های عمرانی و رسیدگی به مشکلات مسکن مهر شهرستان های اشکذر و ابرکوه تاکید کرد و ورود شورای فنّی استان به مسئله مدیریت مصرف آب در پروژه های عمرانی و تولید مصالح ساختمانی را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوزشورای فنی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری یزد و اعضای این شورا در سالن مدیریت بحران استانداری تشکیل جلسه داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه بیان کرد: اعتبارات زیادی در استان برای حوزه عمرانی هزینه می شود که در این زمینه نیازمند برنامه ریزی و بخش بندی اثرگذار هستیم زیرا تفکیک و خُرد شدن اعتبارات در پروژه های مختلف تا تحقق نتیجه، هدررفت زمان زیادی را به همراه دارد.
«محسن صادقیان» ادامه داد: در برنامه های عمرانی تنها نگاه به اعتبارات دولتی نمی تواند راهگشا باشد و ضروری است دستگاه های اجرایی به صورت جدی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز زمینه سازی و اقدام نمایند.
صادقیان افزود: ایجاد اشتغال و رونق بازار یکی از اولویت های مهم استان یزد می باشد و در این راستا بهره گیری از ظرفیت های بومی، پیمانکاران و مشاوران توانمند استانی نیازمند شناخت و توجه بیشتر است و از سوی دیگر پیمانکاران و مشاوران نیز باید ارتقای سطح کیفی و تخصصی فعالیت های خود را همواره مد نظر قرار دهند.
وی گفت: برخورد خوب و شایسته با ارباب رجوع و تقویت رضایت عمومی مردم نیز از ضرورت های مهم دیگر در پیشبرد اهداف حوزه عمرانی به ویژه شورای فنی است که باید مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس مسائل کلان و مورد نیاز استان در این شورا طرح و برمبنای نظرات و گزارش های کارشناسی نسبت به آن تصمیم گیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: شورای فنی استان به مسئله مدیریت مصرف آب در ساخت و ساز پروژه ها و تولید مصالح ساختمانی وارد شود و از فعالیت های این عرصه نیز گزارش هایی تهیه و علاوه بر شناسایی موارد مورد نیاز به تغییر، نمونه های موفق در این زمینه معرفی شوند و مورد تقدیر قرار گیرند.
صادقیان با اشاره به اهمیت شفافیت و رسیدن به اطلاعات دقیق از وضعیت و عملکرد قراردادهای پیمانی و مشاوره ای در استان افزود: با محوریت شورای فنی گزارشی نسبت به این موضوع برای تفکیک جنبه های مختلف از جمله سطح عملکرد مشاوران و پیمانکاران بومی تهیه و تحلیل شود و مبنای فعالیت های پیش رو قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در پایان گفت: اولویت و باور قوی نسبت به بهره مندی از توانمندی های بومی در پیشبرد پروژه های عمرانی در استان وجود دارد اما نمی توان طرح های کلان را منتظر آزمون و خطا نگه داشت، پس جذب هر نوع توانمندی داخلی و خارجی در سرعت، کیفیت و رسیدن به نتیجه مطلوب ضرورت دارد.
گفتنی است تاکید بر تغییر به سمت بهره مندی از ظرفیت های ثبت جهانی و گردشگری در زندگی مردم و جامعه، رسیدگی به مشکلات مسکن مهر شهرستان های اشکذر و ابرکوه، تهیه گزارش از ساختمان های بلندمرتبه و با اهمیت در استان با هدف مدیریت بحران نیز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه از شورای فنی بود که توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..