آبفا مهریز نسبت به افزایش مصرف آب هشدار داد

رییس شرکت آب و فاضلاب شهری مهریز با تاکید بر کاهش مصرف آب، گفت: سرانه مصرف در این شهر بالاتر از میانگین استان است و ادامه این روند، تامین آب را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش یزدی نیوزسرانه مصرف روزانه آب یزدی‌ها ۱۵۰ تا ۱۵۲ لیتر است که عدد معقولی محسوب می‌شود ولی نوسان مصرف سبب شده تا مشکلاتی در ماه‌‌های گرم سال در تامین آب شرب شهروندان ایجاد شود. 

 
البته سازمان جهانی بهداشت نیز میزان مصرف آب هر نفر را با توجه به محدودیت منابع آب شیرین در مناطق مختلف جهان، روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر اعلام کرده است ولی این میزان در باغشهر مهریز بیش از این افزایش یافته است به نحوی که رییس آبفار مهریز ضمن هشدار در این باره، ادامه این روند را مشکل‌ساز می‌داند.
 
«یوسف زارع» که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب(هفته اول تیرماه) در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت،  افزود: شهروندان برای آن که در تابستان سال جاری دچار قطعی یا سهمیه‌بندی آب نشوند، باید در مصرف صرف‌‌جویی کنند. 
 
وی با اشاره به سهم ۸۱ درصدی بخش خانگی از مجموع مشترکگان آبفای مهریز، اظهار کرد: هم اکنون ۱۷ هزار مترمکعب آب برای ۱۹ هزار مشترک در مهریز از طریق آب انتقایب و ۱۶ حلقه چاه تامین می‌شود.
 
این مسوول با بیان این که تداوم خشکسالی در سال‌های اخیر باعث کاهش منابع آبی سفره‌های زیرزمینی در استان شده است، بر لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد. 
 
زارع طول شبکه آب‌رسانی شهر مهریز را ۲۹۰ کیلومتر ذکر کرد و با تشریح اهمیت اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل و تجهیز مراکز تولید و توزیع آب، انجام این برنامه‌ها را منوط به همکاری مشترکان در پرداخت به موقع بهای آب مصرفی از سوی مشترکان دانست. 
 
رییس آبفای مهریز در خصوص این که چند درصد مشترکان بهای آب مصرفی را با تاخیر پرداخت می‌کنند، آماری اعلام نکرد ولی همکاری شهروندان برای صرفه‌جویی و پرداخت به موقع هزینه آب مصرفی را خواستار شد. 
 
به گفته زارع، در صورت همکاری مردم و کاهش مصرف آب، تابستان سال ۹۷ بدون مشکل قطعی یا سهمیه‌بندی آب سپری خواهد شد.
 
یادآور می‌شود؛ استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد آنها در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها، آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند. از جمعیت ۵۰ هزار نفری شهرستان مهریز نیز ۷۰ درصد آنها در مرکز این شهرستان سکونت دارند و مابقی در روستاها اقامت دارند.
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..