عضو شورای ابرکوه هشدار داد؛

بزرگ‌ترین خطر برای خانواده‌های ابرکوه «ربا» است نه طلاق و اعتیاد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: امروزه بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه ابرکوه، جرم «ربا» است که به سادگی ارتکاب یافته و به سختی قابل اثبات است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدجواد معماریان» عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه در دیدار با «مجتبی رحمت زاده» رییس دادگستری و «محمدحسین» ابراهیمی دادستان ابرکوه، اظهار کرد: امروزه بازتاب تمام مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و جنگ نرم را می‌توان بر روی میز قضات مشاهده کرد. 

 
وی با بیان این که قضات دادگستری، مسئولیتی بسیار حساس و خطیر بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: هر چه مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر باشد، در مقابل ارتکاب جرائم مختلف نیز در جامعه افزایش می‌یابد. 
 
معماریان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معضل و آسیب اجتماعی در شهرستان ابرکوه که بسیاری از خانواده‌ها را از بین برده است، دیگر طلاق و اعتیاد و امثال آنها نیست بلکه «ربا» بزرگ‌ترین تهدید برای جامعه مذهبی ابرکوه است که به دنبال ارتکاب آن صدها مشکل دیگر نیز به وجود آمده است. 
 
این عضو شورای شهر ادامه داد: امروزه «ربا» در ابرکوه بسیار شایع شده و به راحتی با انجام چند معامله صوری ارتکاب می‌یابد اما در ادامه تا جایی پیش می‌رود که حتی ربا‌گیرنده برای پرداخت بدهی، ناموس خود را هم در خطر  می‌بیند. 
 
معماریان با بیان این که به سادگی نمی‌توان جرم ربا را اثبات و مرتکبین آن را مجازات کرد، افزود: با توجه به این که «ربا» در بطن جامعه ریشه دوانده و به سرعت در حال پیشرفت است، از مسئولان قضایی و سایر مسئولین ذی‌ربط درخواست می‌شود تا راهکاری اساسی برای این معضل یافته و آن را اجرایی کنند. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..