اختصاص رتبه اول گروه صنعتی استان به واحدهای صنایع معدنی یزد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان،‌گفت: واحدهای صنایع معدنی با 895 عنوان و اشتغالزایی برای 34 هزار نفر، رتبه اول گروه صنعتی استان یزد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا علمداری‌یزدی» با اشاره به پتانسیل‌های قابل توجه معدنی استان، اظهار کرد: خوشبختانه در زمینه ایجاد واحدهای صنایع معدنی و واحدهای فرآوری، سرمایه‌گذاری قابل توجهی صورت گرفته است.

 
وی افزود: واحدهای صنایع معدنی فعال در استان یزد می‌توانند«کنستانتره آهن»، گندله، صنایع فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه، سیمان، کنستانتره فسفات و کاغذ از سنگ آهک را تولید کنند.
 
رییس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان یزد، گفت: تعداد واحدهای صنایع معدنی ۸۹۵ واحد با سرمایه گذاری اسمی ۴۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۴ هزار نفر بوده که به لحاظ تعداد، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال، رتبه اول گروه‌های صنعتی استان را داراست.
 
علمدار یزدی در ادامه تصریح کرد: در حوزه صنایع معدنی و در بخش فولاد، میزان تولید کنستانتره ۱۲ ملیون و ۲۰۰ هزار تن، گندله دو ملیون و ۷۰۰ هزار تن، آهن اسفنجی یک ملیون و ۶۰۰ هزار تن و انواع تولیدات فولادی(شمش) دو ملیون و ۴۰۰ هزار تن است .
 
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: استان یزد رتبه اول کشوری در زمینه تولید سنگ آهن، رتبه دوم کشوری در زمینه ارزش تولید مواد معدنی، رتبه اول کشور در زمینه تولید کاشی و سرامیک و رتبه سوم کشور در زمینه تولید محصولات فولادی را به خود اختصاص داده است. 
 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..