مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد خبر داد؛

ایجاد زمینه اشتغال برای ۳۵۰۰ نفر در یزد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم بعد از تخصیص و جذب اعتبارات اشتغال روستایی، زمینه اشتغال 3500 نفر در یزد فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» با بیان این‌که پیش بینی می‌شود مبلغ دو هزارو ۳۷۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی به استان یزد اختصاص داده شود،‌اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل تخصیص اعتبار،‌ از ابتدای دی ماه و کسر ۳۰ درصدی مناطق زلزله‌زده تسهیلات نهائی استان به رقم پیش بینی شده یک هزار و ششصد و شصت و چهار میلیارد ریال رسید که با ابلاغ اختصاص سهمیه ۵۰ درصدی استان در بهمن ماه این مبلغ ۸۳۲ میلیارد ریال تعیین شده است .

 
وی افزود: با شروع به کار سامانه وزارت‌خانه از بهمن ماه سال گذشته، ۱۹۳۵ طرح از سوی متقاضیان ارائه شده و تعداد ۱۹۰۱ طرح به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۱۴۳۶ طرح در قالب ۱۴ کیمته فنی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۱۱۵۲ به تصویب کارگروه اشتغال رسید .
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در ادامه با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال سه هزار و ۸۵۰ نفر فراهم شود، گفت: سهم بخش‌های هدف اشتغال روستایی ۷۷ درصد مربوط به کشاورزی، ۱۲ درصد مربوط به صنعت و ۱۱ درصد مربوط به خدمات است.
 
ریاحی تصریح کرد: بیشترین پراکندگی در طرح‌های اولویت دار کشاورزی به پرورش دام‌های سبک و سنگین، کاشت زعفران و گیاهان داروئی، محصولات گلخانه‌ای، پرورش و فراوردهای زنبور عسل و صنایع تبدیلی کشاورزی است .
 
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود صنایع دستی، پوشاک، مبلمان، فراوری محصولات معدنی کوچک مقیاس، فرش دست‌باف و دست‌بافت‌ها را از اولویت‌های طرح‌های صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: در بخش خدمات نیز بوم‌گردی، گردشگری و طبیعت گردی و فناوری اطلاعات اولویت‌ها را تشکیل می‌دهند .
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در پایان، گفت: بیشترین طرح‌های مصوب توسط دستگاه‌های اجرایی استان مربوط به جهادکشاوری با ۸۷۱ طرح، صنایع دستی و گردشگری۱۳۰ طرح  و صنعت، معدن، تجارت با ۱۲۳ طرح است. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..