استاندار یزد:

بهره مندی از ظرفیت ١٩ خوشه صنعتی و صنفی استان در اشتغالزایی خُرد و روستایی/ جذب اعتبارات در حوزه اقتصاد با جدیت در حال پیگیری است

«محمود زمانی قمی» در کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت ١٩ خوشه صنعتی و صنفی استان به ویژه در زمینه اشتغالزایی خُرد و روستایی گفت: جذب اعتبارات در حوزه اقتصاد با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش یزدی نیوزپنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور، استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، ‌نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ‌مدیرکل حوزه استاندار، فرمانداران و اعضای این کارگروه در تالار کوثر استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست ضمن خیرمقدم به معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهور، بیان کرد: استان یزد با مزیت بالای ‌١٩ خوشه صنعتی و صنفی که بسیاری از آن ها مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته اند باید بتواند این ظرفیت را به ویژه در اشتغالزایی خُرد و روستایی به کار گیرد.
«محمود زمانی قمی» افزود: بستر گردشگری یزد با توجه به جایگاه ثبت جهانی بسیار متفاوت و شاخص است و بر این مبنا در تعداد طرح های اشتغال نیز بعد از حوزه های مرتبط با جهاد کشاورزی،موضوع میراث فرهنگی مورد توجه قرار دارد.
زمانی قمی با اشاره به سایر ظرفیت های یزد از جمله بهشت انرژی خورشیدی، سهم ٢٧ درصدی نساجی ، ١٥ درصدی تولید فولاد و ٥٠ درصدی کاشی و سرامیک در کشور، ‌ادامه داد: بنابراین انتظاری که دولت از استان یزد در زمینه های اقتصادی دارد انتظار دقیق، بالا و درستی است و دلیلی برای عدم دریافت رتبه اول در  جذب اعتبارات و تسهیلات وجودندارد.
وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه رفع ابهامات و ایجاد تحرک با حضور معاون محترم رئیس جمهوری است و با توجه به ظرفیت های موجود ملی و استانی ضروری است جذب اعتبارات اقتصادی استان با جدیت پیگیری شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان یادآور شد: با توجه به ابلاغ ٥٠ درصدی اعتبارات به بانک ها در سطح ملی  باید نسبت به جنبه های مختلف این موضوع  و عدم هماهنگی لازم برخی بانک ها رفع ابهام و نظارت شود و حقوق مردم در تمام بخش ها مورد پیگیری قرار گیرد.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی یزد به عنوان یکی از استان های صنعتی و معدنی کشور به مواد اولیه بیرونی وابسته هستند و اطلاعات بررسی وضعیت و میزان نیاز استان به این موضوع احصاء شده است و در جلسه فوق العاده اقتصاد مقاومتی نسبت به  آن تصمیم گیری می شود.
زمانی قمی بیان کرد: دستگاه های نظارتی و بانک ها ضمن رعایت تمام مقرارت برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری در استان و  ایجاد شرایط تامین مواد اولیه همکاری لازم را  داشته باشند و تسهیلات برای تصمیم گیری مناسب نسبت به شرایط پیش رو به این سمت سوق داده شوند.
وی با تاکید بر پیگیری تسهیل شرایط سرمایه گذاران  واحدهای تولیدی که نیازمند واردات ماشین آلات هستند، گفت: مسیری که اشتغال روستایی و خرد پیش روی ما گذاشته است را کشورهایی از جمله مالزی، هند و چین با موفقیت طی کرده اند و یکی از راه های مبارزه با آمریکا نیز بهره گیری از طرح های موفق و حل مسائل اقتصادی ‌کشور است.
گفتنی است در این جلسه گزارش عملکرد استان یزد در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ارائه شد و مورد تبادل نظر قرار گرفت و سپس از تلاش های «محمد یارمند»  مدیرکل سابق دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قدردانی و «محمود زارع رشکوییه» با حکم استاندار یزد به عنوان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری معرفی شد.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..