‌نرخ طلاق در استان یزد افزایش یافته است

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه تعداد ازدواج در سال ۹۶ به نسبت سال قبل در حدود ۶۰۰ ازدواج کاهش داشته گفت: در سال گذشته آمار ازدواج کاهش یافته و نرخ طلاق در استان یزد افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا حبیبی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر اظهار داشت: هفته قوه قضائیه از یکسو فرصتی مناسب برای تبیین شخصیت شهید بهشتی و ازسوی دیگر فرصتی برای ارائه گزارش فعالیت‌های یک‌ساله دستگاه قضا به مردم و شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف است.

 
وی در ارتباط با عملکرد دادگستری استان یزد در یک سال گذشته گفت: پرونده‌های وارده به دادگاه‌های استان اعم از عمومی و کیفری در سال گذشته تعداد ۱۵۴ هزار فقره بوده که در مقایسه با سال ۹۵ با افزایش ۳ درصدی همراه بوده و تعداد پرونده‌های مختومه در محاکم قضائی استان نیز بالغ بر ۱۵۴ هزار پرونده بوده و از نظر سرعت رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال ۹۵ با افزایش ۴ درصدی روبرو بودیم.
 
حبیبی صدمات غیرعمدی در اثر تصادفات یا حوادث گارگاهی، ایراد ضرب و جرخ عمدی و توهین را سه موضوع کیفری اول استان برشمرد و اظهار داشت: مطالبه چک، احصار از پرداخت محکوم به و مطالبه وجه در ردیف اول تا سوم پرونده‌های حقوقی قرار دارند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان این مطلب که تعداد ازدواج در سال ۹۶ به نسبت سال قبل در حدود ۶۰۰ ازدواج کاهش داشته است گفت: درسال ۹۶ تعداد ازدواج‌ها هفت هزار و ۱۸۳ فقره بوده در حالی این آمار در سال قبل از آن تعداد هفت هزار و ۹۰۲ ازدواج بوده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در زمینه طلاق هم در سال ۹۶ تعداد طلاق‌ها یک هزار و ۴۸۰ فقره بوده در حالی که این آمار در سال قبل آن تعداد یک هزار و ۷۴۰ فقره بوده و به طور کلی از هر ۶ ازدواج یک ازدواج به طلاق ختم شده است.
 
وی با بیان این که امروزه برخلاف گذشته که شاید هفته‌ها برای ارسال یک ابلاغ زمان نیز بود در مدت بسیار کوتاهی ابلاغیه ارسال می‌شود، از ابلاغ ۵۵۴ هزار ابلاغیه از طریق الکترونیکی خبر داد و گفت: این تعداد ابلاغ از مجموع ۹۸۰ هزار ابلاغ صورت گرفته و در این زمینه استان یزد رتبه سوم کشور را دارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..