امام‌جمعه یزد: زمینه استفاده از روش‌های نوین آبیاری در تمام باغات کشور فراهم شود

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه تدبیر مناسب می‌توانست جلوی خشک شدن روستاها و مهاجرت روستاییان را بگیرد، گفت: زمینه استفاده از روش‌های نوین آبیاری در تمام باغات کشور فراهم شود.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری یزدی  در دیدار سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به اینکه بسیاری کارها و خدماتی به مردم ارائه می‌شود که باید نتیجه و بازخوردهای آن را مورد سنجش قرار داد اظهار داشت: گاهی مواقع کارها و برنامه‌هایی انجام می‌شود که نتیجه‌ای در پی آن نیست و باید مراقب باشیم فعالیت‌های ما مفید و مؤثر باشد و پس از انجام آن نیز بتوان مراحل بعدی را پیگیری کرد.

 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه آمارهایی از سوی دولت‌ها ارائه می‌شود که وقتی در جامعه به خوبی بنگرید اثربخشی ندارد گفت: به طور مثال برنامه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد اما در میدان کار که نگاه می‌کنید می‌بینید که نتیجه ملموسی نداشته و اثربخش نبوده است.
 
امام جمعه یزد افزود: اگر به دنبال اثربخشی و تأثیرگذاری در برنامه و کارهای مختلف در کشور باشیم، آن زمان است که آمار تغییر کرده و مثبت‌تر و مفید می‌شود.
 
وی با بیان اینکه فعالیت در بخش کشاورزی می‌تواند کشور را در جهات مختلف به جایگاه مثبت رساند عنوان کرد: برای نجات کشور و ایجاد خودکفایی، شغل، اشتغال می‌توان به خوبی در بخش کشاورزی فعالیت کرد زیرا در این بخش ما به کشورها و شرکت‌های خارجی وابسته نیستیم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده کاری را انجام دهیم که کشور در مباحث مختلف به یک جایگاه خوب برسد.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه خشک شدن بسیاری از روستاها به دلیل این است که تدبیری در آن‌ها به کار نرفته است تصریح کرد: می‌توان با آبیاری قطره‌ای باغات خشک روستاها و شهرها را آباد کرد ولی نسبت به این مسئله کوتاهی شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نسبت به فعالیت در بخش‌های مختلف همیشه صحبت بودجه و غیره مطرح می‌شود ولی باید دانست که همیشه پول کارها را پیش نمی‌برد بلکه نیاز به اراده، پشتکار و برنامه ریزی دقیق دارد تا به نتیجه برسد.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه در کشاورزی اگر برنامه‌ریزی باشد به راحتی می‌توان باغات را احیا و کشاورزان را دوباره با شوق همیشگی به فعالیت واداشت گفت: با این کار پیامدهای مثبت بسیاری در پی دارد که یکی از آن‌ها، بازگشت روستاییان از شهرها به روستاها است.
 
ناصری یزدی با بیان اینکه دشمن نظام و جمهوری اسلامی در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری در جهت تغییر ذائقه‌های مردم داشته است اظهار داشت: آن‌ها با این کار درصدد جااندازی افکار خود در کشور هستند و ما باید در مقابل آن‌ها تلاش کنیم تا بتوانیم ذائقه‌های مردم را بازگردانیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..