استاندار یزد مطرح کرد:

تدوین رفتار اقتصادی مناسب با تکیه بر تجربه تولیدکنندگان برای مقابله با تحریم ها

استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به توانمندی های داخلی و مشکلات پیش روی اقتصاد کشور و استان، گفت: رفتار اقتصادی مناسب با تکیه بر تجربه تولیدکنندگان در مسیر تاب آوری و مقابله با تحریم ها شناسایی و تدوین می شود.

به گزارش یزدی نیوزششمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری به ریاست «محمود زمانی قمی» استاندار یزد، و با حضور «راضیه لک» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی کشور، «جعفر سرقینی» معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علی زینی وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، اعضای این ستاد و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

استاندار یزد در این جلسه گفت: برای غلبه بر وجود برخی ناملایمات و تمام عناصری که دست به دست هم داده و صنعتگران ما را برای ادامه فعالیت موثر آزرده خاطر کرده  است، راهی جز مودت، امید، رفاقت، تلاش و بردباری وجود ندارد و با تکیه بر این اصول می توانیم موانع پیش رو را برداشته و این مسائل را حل و فصل کنیم.
«محمود زمانی قمی» با اشاره به دوری از وعده ها و یا وجود این باور که ما آماده ایم تمام مشکلات را حل کنیم، ادامه داد: در جمع اثرگذاران اقتصادی استان حاضرشده ام که بگویم مشکلات و دغدغه های پیش رو را درک می کنیم و  ما نیز به عنوان عضوی کوچک از جمع شما  باید برای حل مسائل فکر، اقدام و همت نمائیم.
زمانی قمی افزود: شرایط پیش روی اقتصاد کشور ما  با چند ماه و چند سال گذشته بسیار متفاوت است، بر این اساس ضرورت دارد در حال حاضر به صورت کامل وضعیت را رصد کنیم تا بدانیم با چه مسئله هایی روبرو هستیم و با سرعت نسبت به حل آن در کنار یکدیگر تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته به دستگاه های مربوطه اعلام شد سریعا میزان نیاز و وابستگی واحدهای تولیدی استان به مواد اولیه ای که باید از خارج کشور تهیه شود را شناسایی کنند تا با اطلاعات دقیق بتوانیم تدبیری مناسب برای کاهش این دغدغه و حل  برخی مسائل تولیدکنندگان به کار گیریم.
عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: با توجه به اهمیت موضوع مواد اولیه، برای مرور و بررسی جنبه های مختلف این امر در هفته آینده جلسه فوق العاده اقتصاد مقاومتی تشکیل می شود و از سوی دیگر بدون شک نیاز است جهت کاستن و قطع وابستگی ها و تجهیز داخلی در مقابله با تحریم ها آماده شویم و بدون کوچک ترین تردید عمل کنیم.
استاندار یزد افزود: شکی نیست این سرزمین بزرگ و مقاوم که در تاریخ خود تهدیدهای مختلفی را دفع و  آن ها را به تسلیم در برابر فرهنگ بزرگ ایران زمین وادار کرده است در برابر این حیله تحریم و پیامدهای آن نیز ایستادگی خواهد کرد و راه حل مناسب را پیدا می کند.
زمانی قمی ادامه داد: طبیعی است که در جنگ اقتصادی تلفاتی نیز وجود دارد اما ضروریست تلاش کنیم برای کاهش آن  با بهترین شیوه و رفتار، کشور را در حوزه اقتصاد مقاوم کرده و در مقابل تحریم ها تاب آوری کنیم زیرا تقویت این امر مبارزه با دشمنان نظام و آن هایی  است که  ابزار تحریم را به کار گرفته اند.
استاندار یزد در پایان سخنان خود گفت: از تدبیر، مقاومت و دوراندیشی نتایج خوبی محقق می شود براین اساس از اتاق بازرگانی استان خواستارم به زودی نشستی با جمع زیادی از تولیدکنندگان و اصحاب اقتصاد استان و حضور نمایندگانی از تمام بخش های صنعتی و معدنی برنامه ریزی گردد تا با مشارکت و همفکری تولیدکنندگان راه مناسب تری برای حرکت و تنظیم رفتار اقتصادی استان تدوین شود.
گفتنی است در این جلسه رئوس فعالیت های اقتصاد مقاومتی کشور در سال جاری، گزارش عملکرد انجمن مدیران صنایع و معادن استان و تکلیف و انتظارات بخش خصوصی در رابطه با حمایت از کالای ایرانی مطرح شد.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..