مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد خبر داد:

ساخت مدرسه صدرا یزد در انتظار زمین/برگزاری ۱۵۰ گفتمان دینی در یزد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۳ مدرسه صدرا در یزد گفت: در مرکز استان دو مدرسه دایر است و برای راه اندازی یک مدرسه دیگر،‌ بودجه داریم اما مشکل زمین وجود دارد.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی در دیدار با استاندار یزد به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: راهبردهای برنامه ای سازمان تبلیغات، تعامل با نهادی دولتی و غیردولتی و متناسب سازی تبلیغ، توسعه تبلیغات و آموزش‌های دینی است.

 
وی با بیان اینکه امروز بسیاری از امور عالم حتی امور اقتصادی بر مدار تبلیغ می‌چرخد، افزود: تبلیغ در حوزه دین از مهمترین اشکال تبلیغ است که سازمان تبلیغات وظیفه آن را بر عهده گرفته است.
 
حسینی کوهستانی با اشاره به ماموریت‌های سازمان تبلیغات بیان کرد: این ماموریت‌ها در عرصه فرهنگ دینی، گفتمان دینی و انجام پژوهش‌های مرتبط با امور دینی انجام می شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر هزار و ۵۰۰ گفتمان دینی در مدارس، دانشگاه‌های حوزه‌های علمیه و … برگزار شد، عنوان کرد: گفتمان‌های دینی که به منظور رفع شبهات دینی برگزار می شود، از موفق‌ترین برنامه‌های سازمان تبلیغات است.
 
وی در مورد پژوهش‌های دینی نیز یادآور شد: سال گذشته ۲۰ مورد پژوهش در این حوزه انجام شد که از مهمترین آنها می توان به راستی‌آزمایی و بررسی مسئله طرح شده از سوی برخی محافل خبری مبنی بر معرفی استان یزد به عنوان یک استان افسرده با همکاری جهاد دانشگاهی اشاره کرد.
 
حسینی کوهستانی، ساماندهی تشکل‌های دینی و مذهبی را نیز از دیگر ماموریت‌های این سازمان برشمرد و اظهار داشت: البته اصل کار به شورای هیئت‌های مذهبی واگذار شده ضمن اینکه انجامن مداحان و شعرای آیینی نیز در استان با توانمندی بسیار خوبی در حال فعالیت هستند.
 
وی در مورد مدارس صدرا نیز بیان کرد: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد در سال ۸۶ اعتبار ساخت چهار مدرسه صدرا به استان یزد داده شد و در حال حاضر این استان در مجموع دارای ۱۳ دبیرستان علوم دینی یا همان مدارس صدرا است و هزار و ۷۷ دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند ضمن اینکه ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان این مدارس در آزمون ورودی دانشگاه‌ها پذیرفته شده اند.
 
حسینی کوهستانی با بیان اینکه در مرکز استان در حال حاضر دو مدرسه صدرا دایر است، افزود: در حال حاضر بودجه ساخت یک مدرسه دیگر را نیز داریم اما مشکل زمین وجود دارد که برای رفع این مشکل، مکاتباتی با راه و شهرسازی صورت گرفته است.
 
وی، فعالیت‌های قرآنی را نیز از دیگر برنامه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و یادآور شد: اتحادیه ای از موسسات قرآنی در استان یزد تشکیل شده که بالغ بر ۱۵۰ موسسه در آن عضو هستند و همه بودجه های قرآنی در اختیار این اتحادیه قرار می گیرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به ضعف‌هایی که در زمینه تربیت داور قرآنی در استان وجود داشت،‌ افزود: ۱۰ سال پیش اگر نیاز به داور قرآنی بود، باید از تهران یا دیگر استان‌ها درخواست می کردیم اما با آموزش‌های مختلف و برگزاری دوره های تخصصی متعدد، داورانی با مدرک معتبر آموزشی در استان تربیت شده اند.
 
وی همچنین از اعطای مدرک به حافظان قرآن توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و یادآور شد: این مدارک دارای اعتبار بالایی است.
 
حسینی کوهستانی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات در حوزه فضای مجازی نیز به خوبی وارد عمل شده است، افزود: سایت تبیان و خبرگزاری مهر که در استان یزد هر دو در اداره کل تبلیغات اسلامی مستقر هستند، از نظر محتوا در سطح خوبی قرار دارند و بازدیدکننده های بسیاری دارند.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..