دانش‌آموزان در دوره‌های اوقات فراغت با مسائل اقتصادی آشنا شوند

امام جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه اوقات فراغت باید مکانی برای مهارت آموزی باشد گفت: ریزه کاری‌های تجارت هیچگاه در اوقات فراغت دانش آموزان دیده نمی‌شود.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن معزالدینی در شورای آموزش و پرورش استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با تأکید بر اینکه دوره‌های اوقات فراغت در سال‌های گذشته مورد بررسی قرار گیرد اظهار داشت: باید دید که برگزاری این دوره‌ها در سال‌های گذشته در استان چه بازخوردی داشته است.

 
امام جمعه موقت یزد افزود: سال‌های گذشته نیز نشست‌هایی برای برگزاری دوره‌های اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد که نیاز است نکات مثبت و منفی آن مشخص شود.
 
وی با بیان تعریفی از اوقات فراغت گفت: اوقات فراغت یعنی فراغت دانش آموزان از چیزی که ۹ ماه در مراکز آموزشی می‌آموزند و به سراغ اوقاتی جدید برای یادگیری مسائل نو و جدید بروند.
 
معزالدینی با بیان اینکه متأسفانه دانش آموزان ما فراغتی ندارند و این بزرگترین آسیب است اضافه کرد: با این کار آنها از حوزه اجتماع و تصمیمات جمعی دور و آینده فرد با پیچیدگی‌های عظیمی روبه رو می‌شود که شاید سالیان سال به دنبال جبران این کمبودها و نواقص باشد.
 
امام جمعه موقت یزد با تأکید بر اینکه باید فضایی را به وجود آورد که به شخص حیطه زندگی و شغلی را بیاموزد تصریح کرد: در گذشته والدین پس از اتمام مدارس، فرزندانشان را برای مهارت آموزی به شغل‌های مختلف می‌فرستادند که در این زمان دانش آموزان مهارت‌های بسیار زیادی را می‌آموختند و نسبت به آینده خود نیز آگاهی پیدا می‌کردند اما متأسفانه امروزه این مسئله بسیار کم در خانواده‌ها به کار گرفته می‌شود و در حال فراموشی است.
 
وی با بیان اینکه ریزه کاری‌های تجارت و اقتصاد هیچگاه در پایگاه‌های آموزش و برای اوقات فراغت دانش آموزان دیده نمی‌شود گفت: اجازه دهیم که خانواده‌ها به صورت خودجوش دانش آموزان را به شغل‌های مختلف بفرستند زیرا با این کار، ابتدا بار مالی به دولت تحمیل نمی‌شود و به نوعی در اقتصاد محله‌ای هم تغییراتی ایجاد می‌کند که تأثیرات مثبتی در پی دارد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..