در سومین جلسه کمیته پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد تصویب شد؛

اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش‌های دانش آموزی یزد

اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش های دانش آموزی یزد، مهمترین مصوبه سومین جلسه کمیته پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بود.

به گزارش یزدی نیوزرئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای وظایف پژوهشی خود قصد دارد مشوق دانش آموزان به امر پژوهش باشد، اظهار داشت: کمیته پژوهش در این نشست با اختصاص یک میلیارد ریال به پژوهش های دانش آموزی موافقت کرد.

 
سید مجتبی حسینی پور عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم را به قالب های موجود در آموزش و پرورش استان نظیر جشنواره جابربن حیان تزریق خواهد کرد تا بتوان طی فراخوان ها و اولویت هایی که به تصویب خواهد رسید، پژوهش های برتر دانش آموزی را انتخاب و مورد تشویق قرار داد.
 
وی، هدف از این اقدام را معطوف ساختن ذهن دانش آموزان به محیط پیرامونی، توجه به چالش ها و مشکلات و تفکر در مسیر بهبود این مسائل عنوان کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط جدید کشور و احتمال وضع تحریم های جدید علیه ایران و آثار وضعی آن در بازار، از توجه این سازمان به تولید فناوری های بومی با قیمت ارزان خبر داد.
 
حسینی پور خاطرنشان کرد: می توان با برقراری ارتباط میان صنعتگران و دانشگاهیان و پژوهشگران، پژوهش های مورد نیاز بخش صنعت استان را به انجام رساند و با اتکا به فناوری های بومی، اقتصاد استان را در مسیر تاب آوری نسبت به نوسانات ارزی و مشکلات تحریم قرار داد.
 
وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی استان اولویت های پژوهشی بخش صنعت را احصاء کنند تا با کار مشترک با دانشگاه و پارک علم و فناوری، بتوان در جهت بهبود وضعیت صنعت گام برداشت.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه این سازمان قصد دارد از تحقیقات توسعه ای فاصله بگیرد و به سمت تحقیقات کاربردی حرکت کند، گفت: این اقدام در راستای ایجاد و حمایت از بخش های تحقیق و توسعه (R&D) واحدهای صنعتی صورت می گیرد.
 
حسینی پور با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اشتغال استان توسط بخش صنعت تامین می شود، صنعتگران را جهادگران عرصه تولید نامید و از تلاش آنان در مسیر ارائه کالاهای با کیفیت و با قیمت رقابتی قدردانی کرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..