امام جمعه یزد:

سلامتی جامعه بی‌شک با نگاه جدی به تغذیه باز خواهد گشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به بیماری‌های مختلفی که امروز گریبانگیر مردم شده است، گفت: بی‌شک اگر نگاه جدی به تغذیه وجود داشته باشد، سلامتی به جامعه باز می‌گردد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان یزد به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از مواردی که عامل بیماری‌های جدی در جامعه است، سبک تغذیه است ضمن اینکه کیفیت موادغذایی نیز بسیار حائز اهمیت است.

 
وی بیان کرد: کشاورزی در ایران به صورت جدی نیازمند مدیریت به ویژه در حوزه مصرف است زیرا مسئله تغذیه بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر حفظ سلامت باید این موضوع به نحوی مدیریت شود که به بیگانگان نیازمند نباشیم.
 
ناصری عنوان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در طول دهه های گذشته تلاش‌های بسیاری در زمینه تغذیه انجام دادند به نحوی که حتی مزاج مردم را با وارد کردن موادغذایی مختلف تغییر داده و مشکلات بسیار زیادی را برای مردم ایجاد کرده اند.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه امروزه بیشترین مشکلات مردم و بیماری‌های آنها در کشور به مسئله تغذیه باز می‌گردد، تصریح کرد: کیفیت تغذیه از دیگر عوامل ایجاد مشکل برای مردم است، به طور مثال در گذشته اکثر مردم به دنبال غذاهای سالم و ساده بودند در حالی که امروز بیشتر به دنبال فست فودها هستند که طراحی اصلی آن را بیگانگان انجام داده اند و هیچکدام هم برای انسان‌ها دوام صحت و سلامت را به دنبال نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: انحراف از مسئله تغذیه مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای انسان‌ها ایجاد می‌کند و سلامتی جامعه بدون شک با نگاه جدی به تغذیه باز می‌گردد.
 
ناصری اظهار داشت: شکل تغذیه‌ای امروز کشور مسائل مختلفی مانند کسالت، بیماری‌های گوناگون و خرج هزینه‌های بی‌فایده و بی اثر را در پی دارد که برخی از این مسائل شاید به شکل اول باز نگردد و انسان را با مشکلات بسیار سخت و پیچیده‌ای روبرو کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در بحث کشاورزی نیاز به نگاه جدی و مستمر مدیریت مصرف به ویژه در حوزه آب داریم، بیان کرد: اگر روزی در بحث کشاورزی کوتاهی شود، بسیاری از چیزها را از دست می‌دهیم.
 
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..