معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد:

بازآفرینی شهری راهی برای توسعه پایدار

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشست کارگروه مسکن جوانان تاکید کرد: بازآفرینی شهری راهی برای توسعه پایدار شهری است.

به گزارش یزدی نیوزنشست کارگروه مسکن جوانان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد و با حضور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار یزد و جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های استان در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این نشست با بیان اینکه درحال حاضر موضوعات اشتغال و مسکن از مهمترین مشکلات جوانان به شمار می‌آید، گفت: در سال‌های اخیرهدایت تحصیلی منطبق بر نیاز شغلی جامعه صورت نگرفته است.
«محسن صادقیان» با اشاره به اینکه بانک‌های اطلاعاتی، انتخاب و تصمیم‌گیری صحیح برمبنای اطلاعات و ظرفیت‌های موجود را امکان‌پذیر می‌سازد؛  بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از سوابق تحصیلی و توانمندی‌های علمی و عملی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تأکید کرد.
صادقیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۳ هکتار بافت قدیمی فرسوده در شهر یزد شناسایی شده و بازآفرینی شهری بجای افزایش حاشیه نشینی راهکاری برای توسعه پایدار شهری است، افزود: در بحث اشتغال، دولت به عنوان نهاد سیاستگذار، ناظر و هدایت کننده فرآیند بازآفرینی شهری، دستگاه‌های اجرایی و پیمانکار را مجاب به استفاده از افراد بومی خواهد نمود.
 
 
ضرورت افزایش روحیه مشارکت پذیری مردم برای ایجاد اشتغال پایدار
 
 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز در این نشست گفت: ترسیب کربن به معنای رسوب دادن کربن موجود در هوا و ذخیره آن در خاک و گیاهان است؛ لیکن بحث ترسیب کربن در معنای عام و مفهوم عملکردی مبتنی بر توسعه پایدار روستایی و بهبود معیشت مردم محلی و توانمندسازی گروه‌های توسعه است.
«محمد یارمند» خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح ترسیب کربن می‌توان با همکاری دولت به عنوان نهاد سیاستگذار و ناظر، تعاونی‌ها و گروه‌های توسعه روستایی و صندوق‌های اعتباری خرد ایجاد کرد و با افزایش روحیه مشارکت‌پذیری در مردم زمینه‌های ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی روستائیان و پایداری جمعیت در روستاها را فراهم نمود.
یارمند در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت نظارت بر ساخت و سازهای مسکن در یزد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد را از مهمترین تشکل های حرفه‌ای و نظام مهندسی در استان یزد دانست و افزود: با تأسیس دفاتری در سطح شهر و عضویت نیروهای خبره و فارغ‌التحصیل حوزه ساختمان و همچنین مجاب نمودن متولیان ساخت و ساز در امر استفاده از خدمات این دفاتر شاهد نتایج بسیار خوبی در بحث اشتغال و همچنین کیفیت ساخت و ساز مسکن خواهیم بود.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..