معاون استاندار یزد تأکید کرد:

لزوم فرهنگ‌سازی برای مشارکت بیشتر بانوان یزدی در امر اهدا خون

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به جایگاه بسیار خوب استان در زمینه اهدای خون و فرآورده‌های‌ خونی، گفت: مشارکت اجتماعی بانوان در امر انتقال خون نیز جذب و فرهنگ سازی شود .

به گزارش یزدی نیوز«محمدعلی طالبی» در مراسم تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در استان که به مناسبت روز جهانی اهدای خون برگزار شده است، با بیان این‌که اهدای خون امری ارزشمند و اثرگذار در تقویت حس نوع دوستی است، اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد نسبت به متوسط کشور از وضعیت بسیار خوبی در بحث اهدای خون و فرآورده‌های آن برخوردار است و  یکی از استان‌های برتر در این زمینه هستیم که تعداد متقاضیان نیز از این متوسط بالاتر است .

 
وی ضمن ابراز خرسندی از این موضوع افزود: در حال حاضر  استان یزد در بین سایر استان‌های کشور یکی از سالم‌ترین بانک خون و فرآورده‌های آن را دارا است و این جایگاه نشان دهنده روحیه معنوی و ایثارگرانه مردم و تلاش های مجموعه انتقال خون در استان است .
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، گفت: رویکرد اهدای خون اهدای زندگی است تنها یک شعار نیست و ما در عرصه عمل و به صورت عینی تحقق آن را شاهد هستیم که چه میزان اهدای خون در احیای زندگی افراد مختلف نقش دارد و از نگاه دیگر، کلام بزرگان نیز از گذشته تا به امروز بیانگر اهمیت و جایگاه اهدای خون در آموزه‌های دینی و فرهنگ ملی ما است.
 
طالبی در ادامه تصریح کرد: هر چند مشارکت اجتماعی بانوان استان در اغلب موضوعات بالاست اما علی رغم فعالیت هایی که در سازمان انتقال خون انجام شده است، وضعیت مشارکت بانوان در امر انتقال خون زیبنده استان یزد نمی‌باشد و ضرورت دارد سایر دستگاه‌ها برای فرهنگ سازی و جذب مشارکت بیشتر بانوان با سازمان انتقال خون همکاری داشته باشند .
 
این مقام مسئول با بیان این‌که جذب مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان نیز موثر است، خاطرنشان کرد: سازمان های فعالی داریم که راهبرد اصلی آن ها نیز توسعه مشارکت اجتماعی است و چه مشارکت اجتماعی بالاتر و بهتر از اهدای خون، زیرا به نوعی ادای دین و مسئولیت نسبت به جامعه و از سوی دیگر کار خیری بهره‌مند از پشتوانه‌های معنوی می‌باشد .
 
معاون استاندار در پایان سخنان خود بیان کرد: شعار امسال با عنوان «مرا هزار امید است و هر هزار توئی»  شعار بسیار زیبایی برای گرامیداشت روز جهانی انتقال خون است شعاری که برخاسته از ادبیات غنی ایرانیان  می باشد و می تواند در ارتباط بیشتر جامعه و تقویت حس همبستگی شهروندان با یکدیگر به ویژه در موضوع  انتقال خون موثر واقع شود .
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..