معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مطرح کرد:

جایگاه بسیار خوب استان یزد در زمینه اهدای خون و فرآورده های آن/ مشارکت بانوان در امر انتقال خون فرهنگ سازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به جایگاه بسیار خوب استان در زمینه اهدای خون و فرآورده های آن گفت: مشارکت اجتماعی بانوان در امر انتقال خون نیز جذب و فرهنگ سازی شود.

به گزارش یزدی نیوز تجلیل از اهداکنندگان مستمر خون در استان به مناسبت روز جهانی اهدای خون با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در سالن همایش های  سازمان انتقال خون استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم ضمن تبریک مناسبت ارزشمند روز جهانی اهدای خون از فعالان این عرصه و  اهداکنندگان خون در استان تقدیر و بیان کرد: اهدای خون امری ارزشمند و اثرگذار در تقویت حس نوع دوستی است.
«محمدعلی طالبی» افزود: خوشبختانه استان یزد نسبت به متوسط کشور از وضعیت بسیار خوبی در بحث اهدای خون و فرآورده های آن برخوردار است و  یکی از استان های برتر در این زمینه هستیم که تعداد متقاضیان نیز از  این متوسط بالاتر  می باشند.
طالبی ضمن ابراز خرسندی از این موضوع ادامه داد: در حال حاضر  استان یزد در بین سایر استان های کشور یکی از سالم ترین بانک خون و فرآورده های آن را دارا می باشد و این جایگاه نشان دهنده روحیه  معنوی و ایثارگرانه مردم و تلاش های مجموعه انتقال خون در استان است.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد اهدای خون اهدای زندگی است تنها یک شعار نیست و ما در عرصه عمل و به صورت عینی تحقق آن را شاهد هستیم که چه میزان اهدای خون در احیای زندگی افراد مختلف نقش دارد و از نگاه دیگر، کلام بزرگان نیز از گذشته تا به امروز بیانگر اهمیت و جایگاه اهدای خون در آموزه های دینی و فرهنگ ملی ما می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر چند مشارکت اجتماعی بانوان استان در اغلب موضوعات بالاست اما علی رغم فعالیت هایی که در سازمان انتقال خون انجام شده است، وضعیت مشارکت بانوان در امر انتقال خون زیبنده استان یزد نمی باشد و ضرورت دارد سایر دستگاه ها برای فرهنگ سازی و جذب مشارکت بیشتر بانوان با سازمان انتقال خون همکاری داشته باشند.
طالبی افزود: جذب مشارکت سازمان های مردم نهاد در سطح استان نیز موثر می باشد زیرا سازمان های فعالی داریم که راهبرد اصلی آن ها نیز توسعه مشارکت اجتماعی است و چه مشارکت اجتماعی بالاتر و بهتر از اهدای خون، زیرا به نوعی ادای دین و مسئولیت نسبت به جامعه و از سوی دیگر کار خیری بهره مند از پشتوانه های معنوی می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود بیان کرد: شعار امسال با عنوان " مرا هزار امید است و هر هزار توئی "  شعار بسیار زیبایی برای گرامیداشت روز جهانی انتقال خون است شعاری که برخاسته از ادبیات غنی ایرانیان  می باشد و می تواند در ارتباط بیشتر جامعه و تقویت حس همبستگی شهروندان با یکدیگر به ویژه در موضوع  انتقال خون موثر واقع شود.
گفتنی است در پایان این مراسم با تقدیم هدایایی از اهداکنندگان مستمر خون در استان به مناسبت روز جهانی اهدای خون تقدیر و تجلیل شد.
 
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..