اجلاس اقدامات مشترک مدیریت منابع درمانی منطقه هشت کشور

با حضور مدیران کل و کارشناسان بیمه سلامت استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان اجلاس اقدامات مشترک مدیریت منابع درمانی منطقه هشت کشور برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیر کل بیمه سلامت استان گفت: در این اجلاس ده‌ها مقاله پیرامون کنترل هزینه‌های نظام سلامت ارائه و عملکرد بیمه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

 
محمد دریجانی افزود: در این اجلاس پس از ارائه سخنرانی علمی و تشکیل پنل کارشناسی مشترک با حضور خبرگان امر، بر تجویز بهینه‌ دارو و اقدامات پاراکلینیک از طریق تعامل وهم‌اندیشی با گروه‌های تخصصی،پیاده سازی نظام ارجع مبنی بر پزشک خانواده در مناطق شهری،هم پوشانی بیمه‌ها از طریق سامانه استحقاق سنجی،ارتقای ارزش بیمه‌ای و سواد سلامت عمومی در جهت خود مراقبتی،انتقال تجارب موفق، کنترل طول مدت اقامت بیماران و اندیکاسیون‌های بستری بیماران، تأکید بر استفاده و پیاده‌سازی گایدلاین‌ها،ارتقای کیفیت خدمات سلامت، همراه با رعایت استانداردهای ویزیت، خدمات تشخیصی و… تاکید شد.
 
سخنران و عضو هیات علمی دانشکده بهداشت هم در این اجلاس با اشاره به اینکه نظام ارجاع دسترسی به خدمات سلامت را بهینه و هزینه های نظام سلامت و سازمانهای بیمه گر را کاهش می دهد افزود: در کشور ما تاکنون با وجود قوانین و اسناد بالادستی به دلایل متعدد، برخی از اقدامات مربوط به نظام ارجاع، عملیاتی نشده و برخی دیگر در حال پیگیری و اجرا هستند.
 
محمد رنجبر خاطر نشان کرد: طرح تحول نظام سلامت باعث دسترسی عادلانه به خدمات خصوصا در مناطق محروم شده اما در حوزه کنترل هزینه ها باید استراتژی های خاصی تدوین شود.
 
وی مدیریت مصرف،کنترل مصرف، محدودیت عرضه، نظام ارجاع و پزشک خانواده را از مهمترین راهکارهای کاهش هزینه های درمان عنوان کرد
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..