سکونت ۱۱۴۰ خانوار یزدی تحت حمایت در خانه‌های استیجاری

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد می‌گوید: یک‌هزار و 141 خانوار تحت حمایت این نهاد در منازل استیجاری سکونت دارند که به علت عدم اختصاص اعتبار لازم در این بخش، پرداخت کمک اجاره مسکن به‌ تمامی آنان امکان‌پذیر نیست.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین جمال پور» در ادامه با بیان این که ۴۵۰ خانوار مستأجر تحت حمایت در نوبت دریافت کمک اجاره مسکن قرار دارند، به اهمیت حمایت خیران برای رفع مشکل مسکن نیازمندان تاکید می‌کند.

 
وی با اشاره به سرانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت اجاره مسکن برای هر خانوار تحت حمایت به‌صورت بلاعوض و ماهیانه، اظهار می‌کند: کمیته امداد در سال ۹۷ برنامه‌ریزی لازم برای پرداخت کمک اجاره مسکن مددجویان با مشارکت و همراهی مردم خیر و نیکوکار استان را مورد توجه ویژه قرار داده است. 
 
جمال‌پور همچنین از معافیت یک‌ هزار و ۳۰۹ خانوار تحت حمایت این نهاد در سال گذشته از پرداخت هزینه انشعاب، اضافه می‌کند: ۶۶ درصد معافیت مربوط به انشعاب گاز، ۱۳ درصد برق، ۱۱ درصد آب، پنج درصد عوارض شهرداری، چهار درصد گواهی پروانه ساختمانی و یک درصد هزینه انشعاب فاضلاب بوده است. 
 
وی با اشاره به توجه این نهاد به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان نیز عنوان می‌کند: ۵۵.۵ درصد از خانوارهای تحت حمایت مشمول معافیت پرداخت هزینه انشعاب در مناطق روستایی و ۴۴.۵ درصد در مناطق شهری سکونت دارند. 
 
معاون کمیته امداد استان یادآور می‌شود: بیش از ۲۱ هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت ۳۸ هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کند و این در حالی است که ۱۴ هزار خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر به‌عنوان مددجویان معیشت بگیر و هفت هزار خانوار به تعداد ۱۶ هزار نفر، مددجویان بهره‌مند از خدمات چند خدمتی هستند. 
 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..