مدیرکل زندان‌های استان یزد

کمک ۱۸۰ میلیون تومانی اردکانی‌ها در جشن گلریزان

مدیرکل زندان‌های استان یزد از کمک 180 میلیون تومانی مردم شهرستان اردکان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در جشن گل‌ریزان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل زندان‌های استان یزد : در سال ۱۳۷۶ یک ساختار جدیدی برای این ستاد تعریف کردند و این ستاد به‌عنوان مؤسسه یا ستاد دیه و رسیدگی به امور زندانیان جرائم غیر عمد شکل گرفت که در زندان‌های استان هم از سال ۱۳۸۳ این ستاد تشکیل‌شده و تاکنون ۱۲۷۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزادشده‌اند.

وی گفت : در سال گذشته ده جشن گل‌ریزان   در شهرستان‌های استان برگزارشده که در نتیجه  نزدیک به  2 میلیارد و یک‌صد میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد که از طریق این کمک‌ها و کمک‌های ستاد دیه مبلغ ۱۰ میلیارد و شش‌صد میلیون تومان برای آزادی ۱۵۶ نفر پرداخت شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۴ نفر زندانی در استان داریم که جرم ۷۳ نفر از آن‌ها مالی است و ۸ نفر تصادف و مابقی آن‌ها دارای جرائم مهریه و نفقه هستند که بر اساس آن تعهدی که دادند و متأسفانه در پرداخت مهریه و نفقه یا ندارند و یا کوتاهی کردند به زندان معرفی شدند که چشم امید ما به دستان نیک‌اندیش و خیراندیش خیرین است .
وی گفت: امسال یازده جشن گل‌ریزان را در شهرستان‌های استان برگزار کردیم و شاهد صحنه‌های بسیار زیبایی بودیم که هرکسی به هر طریقی از کمک کردن دریغ نمی‌کرد. در حال حاضر از شهرستان اردکان ۸ نفر به خاطر جرائم غیر عمد، جرائم مالی و مهریه در زندان‌های استان هستند که برای آزادی این افراد نزدیک به ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان نیاز است.
ذوالفعلی نژاد افزود: یکی از اقداماتی که همیشه انجام‌شده و جزو خیرین بزرگ ستاد دیه محسوب می‌شوند شکات محترم هستند و ما همیشه ۵۰ درصد بدهی که زندانیان دارند از شکات محترم تخفیف گرفتیم و در شهرستان اردکان هم خود شکات نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان تاکنون رضایت داده‌اند و مابقی که مانده ۱ میلیارد و سیصد میلیون تومان است.
وی  اشاره کرد : در سال گذشته ۷ نفر از زندانیان اردکان که جرمشان جرائم غیر عمد بود را از زندان آزاد کردیم و مبلغ پرداختی هم حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده است. در سال گذشته ۱۱۰ میلیون تومان توسط شهرستان جمع‌آوری شد که ۵۰ درصد آن وصول‌شده است.
مدیرکل زندان‌های استان یزد در پایان گفت: در مراسم جشن گل‌ریزان اردکان به همت خیرین حدود ۱۸۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که می‌تواند با تسهیلات بانکی و کمک‌هایی که از ستاد مرکزی می‌گیریم مقدمات آزادی این عزیزان را در روزهای آینده فراهم کنیم.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..